Fashion Finland järjestää 16. syyskuuta toista kertaa Fashion Gala Dinner + Awards -illallisgaalan, jossa palkitaan muotialan merkittävimmät teot ja tekijät. Palkintoehdokkaat on valinnut Fashion Finlandin hallitus. Voittajat päättää arvovaltainen tuomaristo.

Fashion Finland järjestää 16. syyskuuta ainutlaatuisen Fashion Gala Dinner + Awards -gaalan Scandic Grand Central -hotellin tiloissa Helsingissä. Tilaisuudessa nautitaan upeasta illallisesta ja unohtumattomista ohjelmanumeroista sekä jaetaan palkinnot muotialan parhaille tekijöille, ideoille ja vaikuttajille.

Suomen parhaan muotikaupan päättävät yleisöäänestyksellä kuluttajat ympäri Suomen, mutta parhaan markkinointiteon, vastuullisuusteon, muotielämyksen ja muotivaikuttajan valitsevat muoti- ja media-alan vaikuttajista sekä päättäjistä koostuva tuomaristo.

Fashion Finlandin hallituksen valitsemat ehdokkaat parhaaksi muotielämykseksi ovat:

Sanna Marinin nahkatakki

Keväällä 2021 muodista kiinnostunut ja trendejä seuraava pääministerimme Sanna Marin sytytti kuuman takkitrendin esiinnyttyään Tukholman-vierailullaan mustassa biker-takissa. Media seuraa Marinin pukeutumista muutenkin tarkasti, ja nahkatakista tuli suorastaan mediailmiö. Marinin takkivalinta siivitti myös nahkatakkien myynnin Suomessa hurjaan nousuun ja innosti naisia kaivamaan esiin omat asennerotsinsa. Marinin nahkatakki nähtiin poliittisena kannanottona, ja sillä tehtiin muutakin kuin ulkonäköpolitiikkaa.

Fashion in Helsinki -muotitapahtuma

Fashion in Helsinki -muotitapahtumaa on järjestetty Helsingissä hieman eri nimillä ja kokoonpanoilla jo vuodesta 2012 lähtien. Alun perin tapahtuma rakentui Aallon lopputyönäytöksen ympärille, mutta sittemmin laajentunut ohjelma tarjoaa osallistujille muotinäytösten lisäksi presentaatioita, näyttelyitä ja keskustelutilaisuuksia. Tapahtuman tarkoituksena on nostaa esiin nuoria suunnittelijoita ja uusia brändejä sekä helpottaa muotialan ihmisten verkostoitumista.

Suomalainen koruyritys Annele

Annele on Iina Rantalan vuonna 2020 perustama suomalainen korumerkki. Vain kuukausia merkin lanseeraamisen jälkeen Rantalan suunnittelemat, kookkaat marja- ja kukka-aiheiset korut pääsivät Ranskan Voguen sivuille – ja loppu on historiaa. Pian Rantalaan ottivat yhteyttä kansainväliset mediat, kuten Grazia, New York Post, Daily Mail, Who What Wear ja The Guardian. Lopullinen läpimurto tapahtui kuitenkin, kun malli Gigi Hadid paparazzattiin Annelen sormus sormessaan. Räjähtävä suosio pakotti lopettamaan tuotteiden mainostamisen somessa, jotta yhden naisen korupaja pysyisi tilausten tahdissa.

Nuorten vaatebrändien tuleminen

VAIN, Zouseph’s, Justudios, Jouten, Hedvig, Lilja the Label, Eshe Studios. Parikymppiset nuoret perustavat nyt ennakkoluulottomasti ja rohkeasti vaatebrändejä. Uuden sukupolven muotibrändeissä korostuvat kestävyys, kotimaisuus ja käsintekeminen, ja ne luovat pohjaa Suomen tuleville menestymisen mahdollisuuksille muodin maailmassa.

Kullannuput-tv-ohjelma 

TV-sarjakin voi olla visuaalinen elämys – vaatteita myöten. Musiikkivideoiden ohjaajana tunnettu Viivi Huuska toi suosimansa överiestetiikan televisioon huippuunsa stailatussa, pastellisävyisessä Kullannuput-tv-sarjassa. Kullannuppujen satumaisen visuaalisen ilmeen takaa löytyvät lavastaja Heini Erving ja stylisti Minttu Vesala.



Tilaisuutta tukemassa:

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.