Fashion Finland järjestää 16. syyskuuta toista kertaa Fashion Gala Dinner + Awards -illallisgaalan, jossa palkitaan muotialan merkittävimmät teot ja tekijät. Palkintoehdokkaat on valinnut Fashion Finlandin hallitus. Voittajat päättää arvovaltainen tuomaristo.

Fashion Finland järjestää 16. syyskuuta ainutlaatuisen gaalaillallisen Scandic Grand Central -hotellin tiloissa Helsingissä. Tilaisuudessa nautitaan upeasta illallisesta ja unohtumattomista ohjelmanumeroista sekä jaetaan palkinnot muotialan parhaille tekijöille, ideoille ja vaikuttajille.

Suomen parhaan muotikaupan valitsevat kuluttajat ympäri Suomea, mutta parhaan markkinointiteon, vastuullisuusteon, muotielämyksen ja muotivaikuttajan valitsee muoti- ja media-alan vaikuttajista sekä päättäjistä koostuva tuomaristo.

Fashion Finlandin hallituksen valitsemat ehdokkaat parhaaksi markkinointiteoksi ovat:

Marimekko x Adidas

Kotimainen kuositalo Marimekko on lyönyt hynttyynsä yhteen urheiluvaatejätti Adidaksen kanssa reilun vuoden aikana peräti kolme kertaa. Syytkin ovat selvät: brändiyhteistyöt lisäävät Marimekon kansainvälistä tunnettuutta ja tukevat yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa. Lisäksi yhteistyömallistot tuovat Marimekolle lisenssituottoja. Ja sitten on tietenkin vielä se olennaisin: kansa tykkää.

Vanhan Rauman Sparkling Night -muotitapahtuma

Vanhan Rauman vuosittainen muoti-ilta Sparkling Night järjestettiin viime syksynä 15:nnettä kertaa. Koronan takia perinteinen muotinäytös pidettiin turvallisesti lasien takana, eli kivijalkakauppojen näyteikkunoissa. Muotiuutuuksia esittelevinä malleina toimivat paikalliset asukkaat. Poikkeusjärjestelyistä huolimatta ilta veti Vanhan Rauman kauppakaduille 10 prosenttia koko kaupungin asukkaista. Talkoovoimin järjestettävästä tapahtumasta vastaavat Vanhan Rauman kauppiaat.

Relove x Stockmann

Suomen vanhin tavaratalo Stockmann ja suosittu second hand -ketju Relove lähtivät vuoden 2021 keväällä hakemaan uusia asiakasvirtoja yllättävällä tavalla, kun Relove avasi kolmannen konseptimyymälänsä Stockmannin Helsingin keskustan tavarataloon. Ennakkoluuloton yhteistyö on osoitus muuttuneen maailman ymmärtämisestä ja kiertotalouden lainalaisuuksien omaksumisesta.

Kuusama

Muotisuunnittelija Ritva Falla jätti nimeään kantavan Ritva Falla Oy:n 70-vuotiaana ja perusti uuden brändin, Kuusaman. Brändin kohderyhmä ovat nuoret aikuiset ja toimintatavat alusta loppuun saakka vastuulliset: Kuusaman vaatteita saa halutessaan vuokrata ja brändi myös ostaa asiakkailtaan käytettyjä Kuusama-vaatteita takaisin.

Suomalainen bränditalo Manna & Co 

Vuoden 2021 keväällä todistettiin kenties tähän mennessä merkittävintä suomalaista design-alan yritysjärjestelyä, kun Vallilan, Makian, Finlaysonin ja sen tytäryhtiön Reinon & Ainon omistus sekä 20 prosenttia Sastan omistuksesta siirrettiin yhteisen emoyhtiön alle. Bränditalo Manna & Co oli syntynyt. Konserni luottaa suuruuden voimaan: järjestelyn tavoitteena on brändien kasvu, kehitys ja kansainvälistyminen.

Kaikki Fashion Gala Dinner + Awards 2022 -palkintoehdokkaat julkaistaan fafi.fissä elo-syyskuun aikana.

Tilaisuutta tukemassa:

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.