Lovia suunnitteli uuden laukkumallin yhdessä Jani Toivolan kanssa

Vastuullisen asustemuodin edelläkävijä Lovia on yhdistänyt luovuutensa rajoja rikkovasta tyylistään tunnetun vaikuttaja-taiteilija Jani Toivolan kanssa.

Yhteistyön lopputulos, Toivo-laukku, on nyt kaikkien saatavilla ja kantaa tärkeää sanomaa. Toivo symboloi mahdollisuutta irtautua ahtaista raameista ja oman persoonan ilmentämistä itselle sopivalla tavalla. Laukkulanseeraus on osa Lovian Lupa olla minä -kampanjaa, joka viestii omaan voimaan uskomisesta.

“On ollut upeaa päästä työskentelemään Jani Toivolan kanssa, jonka kanssa jaamme samat arvot. Laukut toimivat aktivismin välineenä ja tärkeiden teemojen viestinviejinä”, kertoo Lovian luova johtaja ja perustaja Outi Korpilaakso tiedotteessa.

Toivolan uniikissa designissa utuisen harmaaseen Toivo-laukkuun yhdistyy herkkä laventelin sävyinen kahva. 

Toivo-laukut on tehty Lovian keräämistä ylijäämämateriaaleista, kuten suomalaisen huonekaluteollisuuden leikkuujätteestä sekä ruokateollisuuden sivutuotteena syntyvästä lohennahasta. Laukut valmistetaan käsityönä Italiassa.

Toivo-laukkujen ennakkotilaus on auki 29.3.–12.4. tai niin kauan kuin materiaaleja riittää. Laukkujen myynnin voitosta viisi prosenttia lahjoitetaan John Nurmisen säätiön Itämeri-työhön.

H&M juhlistaa 100-vuotiasta muoti-ikoni Iris Apfelia erikoismallistolla

Fashion Finland uutisoi jo viime vuoden puolella, että vaatejätti H&M lanseeraa alkuvuodesta 2022 yhteistyömalliston muoti-ikoni Iris Apfelin kanssa. Nyt hetki on tullut, ja 100-vuotiaan Apfelin kunniaksi tehty mallisto tulee myyntiin H&M:n verkkokauppaan ja valittuihin myymälöihin huomenna torstaina.

Mallisto on kaikkea sitä, mitä rohkeasta tyylistään tunnetun Apfelin yllä on totuttu näkemään: vahvoja värejä, näyttäviä kuvioita, mielikuvituksellisia leikkauksia ja kiinnostavia asusteita. Tässä mallistossa enemmän on enemmän!

Gina Tricot’n uuden konseptimyymälän painopiste on digitaalisuudessa

Gina Tricot avaa uuden konseptimyymälän Helsinkiin kauppakeskus Forumiin huhtikuun alussa. Siellä digitaalisuudella on suuri rooli. Kevään aikana ketjun kaksi vanhaa myymälää Citycenterissä ja Forumissa suljetaan.

Uuden konseptimyymälän suurilta diginäytöiltä asiakkaat voivat nähdä brändin uusimmat kampanjat ja saada opastusta oikean farkkumallin löytämiseen. Denim-osasto uudistuu muuton yhteydessä täysin.

Uusi liiketila kokoaa kaikki Gina Tricot’n konseptit sisustusmallistosta lähtien saman katon alle. Mallistojen keskittäminen ja digitaalinen myymäläkonsepti ovat osa Gina Tricot’n strategista päivitystä.

Gina Tricot’n uusi konseptimyymälä avataan 7.4. kauppakeskus Forumin toiseen kerrokseen.

Synsam toi vastuullisen silmälasimuodin Helsinkiin

Kauppakeskus Forumiin on avattu Helsingin ensimmäinen Synsam Recycling Outlet, joka myy kierrätettyjä silmälasikehyksiä ja aurinkolaseja. Käytettyjen kehysten lisäksi myynnissä on kierrätysmateriaalista valmistettuja tai Synsamin valikoimista jo poistuneita uusia tuotteita. 

Myynnissä olevat käytetyt kehykset ovat Synsamin asiakkaiden liikkeisiin palauttamia Synsam Lifestyle -sopimusten vuosivaihtojen yhteydessä. Palautetuista kehyksistä hyväkuntoiset on korjattu ja puhdistettu uudenveroisiksi.

“Recycling Outlet on kansainvälisestikin ainutlaatuinen konsepti, johon kuuluu poikkeuksellisen laaja valikoima kierrätystuotteita. Haluamme tarjota kuluttajille aidosti vastuullisia vaihtoehtoja silmälasimuodissa”, Synsamin Suomen maajohtaja Vesa Mars kertoo tiedotteessa.

Synsamin Recycling Outletissa kaikilla merkkikehyksillä on kiinteät hinnat: hintahaitari on 10–70 euroa. Valinnanvaraa on, sillä myymälässä on tarjolla yli 5 000 kehys- tai aurinkolasiparia muun muassa Guccin, Tom Fordin, Ray-Banin ja Oakleyn valikoimista.



Kuvat Pietari Purovaara ja brändit

Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.