Marimekko luo uusia markkinoita käytetyille tuotteilleen. Elokuun lopussa lanseerattava Pre-loved-palvelu pyrkii tekemään merkin tuotteiden kierrättämisestä vaivatonta. Verkossa toimiva maksuton alusta on tarkoitettu sekä yksityishenkilöille että yrityksille.

Suomalaisten kestosuosikki Marimekko tunnetaan paitsi iloisesta värimaailmastaan ja säväyttävistä kuoseistaan myös tuotteidensa hyvästä jälleenmyyntiarvosta. Kuun lopusta lähtien mariaarteiden kierrättäminen on entistä helpompaa, kun brändi lanseeraa verkkosivuillaan Marimekko Pre-loved -palvelun.

Pre-loved-palvelun kautta sekä yksityishenkilöt että yritykset voivat myydä käytettyjä Marimekko-tuotteita. Muun muassa suositut second handin myyjät Relove, UFF, Fida ja Suomen Kierrätyskeskus ovat ilmoittaneet tuovansa valikoimansa Marimekko-tuotteet myyntiin uudelle alustalle.

Lanseerauksen kunniaksi myös Marimekko on kaivellut varastojaan: myyntiin on tulossa valikoima vintage-mekkoja, joista osa on peräisin 1960-luvulta asti.

Pre-loved-palvelu on jatkoa vuosi sitten julkistetulle pilottikonseptille. Palvelulla Marimekko pyrkii pidentämään tuotteidensa käyttöikää, mikä on yksi yrityksen vastuullisuusstrategian keskeisimmistä tavoitteista.

“Marimekon toiminta ja designfilosofia ovat aina pohjanneet vastuulliseen ajatteluun: haluamme tarjota asiakkaillemme ajattomia, käytännöllisiä ja kestäviä tuotteita, jotka tuovat iloa pitkään ja joita ei haluta heittää pois. Marimekko Pre-loved on konkreettinen esimerkki ajattomasta ja kestävästä suunnittelustamme ja tuotteidemme pitkästä käyttöiästä – Marimekot kulkeutuvat usein sukupolvelta toiselle, ja uusi second-hand-palvelumme mahdollistaa osaltaan käytettyjen aarteiden löytämisen”, kertoo Marimekon Innovation Works -hankkeen johtaja Suvi Elina Enqvist tiedotteessa.

Verkossa toimivaan alustaan liittyminen on täysin maksutonta. Myydyt tuotteet tavoittavat uudet omistajansa Postin välityksellä: myyjä vie tuotteen lähimpään postin palvelupisteeseen ja ostaja maksaa lähetyskulut. Myynneistä ansaitun summan voi joko lunastaa sellaisenaan tai muuttaa lahjakortiksi Marimekon verkkokauppaan.

Uusi palvelu toimii aluksi ainoastaan Suomessa, mutta tavoitteena on laajentaa sen toimintaa lähiaikoina myös ulkomaille. 

Marimekko Pre-loved lanseerataan 25. elokuuta osoitteessa marimekko.com.



KuvaMarimekko

Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.