Loppuvuoden avausten jälkeen merkillä on Suomessa 26 myymälää.

Nanson kasvutarina jatkuu. Yli satavuotias suomalaismerkki avaa uuden myymälän Helsingin Pasilaan kauppakeskus Triplaan marraskuussa. 440 neliömetrin kokoinen myymälä on avautuessaan brändin suurin pääkaupunkiseudulla ja samalla sen 26. liike Suomessa.

Ennen marraskuuta Nanso avaa ovensa myös kauppakeskus Kluuvissa, jonne brändin myymälä muuttaa Helsingin Aleksanterinkadulta. Syynä muuttoon ovat isommat ja paremmat tilat.

”Meillä on ollut Aleksanterinkadulla määräaikainen pop-up-sopimus. Halusimme kokeilla kauppapaikkaa, ja se osoittautui erinomaiseksi. Olemme tavoittaneet siellä paljon myös uusia kuluttajia. Kiinteistön omistajilla on kuitenkin tilaan muita suunnitelmia”, Nanson vähittäiskaupan johtaja Jenni Homer kertoo.

Korvaava liiketila löytyi onneksi muutaman metrin päästä Kluuvin kulmasta, Pauligin kahvilan entisistä tiloista. Tilaa remontoidaan parhaillaan, ja avajaisia vietetään elokuun viimeinen päivä.

Moni suomalainen vaatemerkki on kertonut viime aikoina vaikeuksistaan. Nanson liikevaihto on ollut vahvassa kasvussa, ja tulostakin syntyy. Vuonna 2020 Nanso Group teki 16,8 miljoonan euron liikevaihdolla 800 000 euron tappion. Vuonna 2022 liikevaihto oli lähes tuplaantunut 32,5 miljoonaan euroon ja tulos oli 1,3 miljoonaa euroa plussan puolella. 

Mikä on tiuhaan uusia liikkeitä avaavan Nanson menestyksen salaisuus?

”Asiakkaat kehuvat hyvää hinta-laatusuhdettamme. Jos haluaa itselleen jotain kivaa ilman suurta satsausta, meiltä saa kohtuuhinnalla laadukkaita tuotteita. Lisäksi mallistomme ovat selvästi olleet onnistuneita ja tavoittaneet ajan hengen. Nanso valmistaa arkivaatteita jokapäiväiseen käyttöön. Niille on aina kysyntää.”

Teksti Johanna Rämö
Kuva Nanso

Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä Fashion Finlandin toimitukseen
Päätoimittaja Jani Niipola | jani.niipola@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.