Marimekko avasi joulukuussa uuden liikkeen New Yorkiin yhdelle kaupungin keskeisimmistä ostosalueista.

Vuoden 2021 lopussa Marimekko kertoi sulkevansa New Yorkin -lippulaivamyymälänsä sen vuokrasopimuksen päätyttyä. Mutta kovin kauaa suomalaisbrändi ei malttanut Manhattanilta poissa pysyä. Uusi liiketila avattiin SoHoon seuraavan vuoden joulukuussa, reilu kuukausi sitten.

SoHo tunnetaan ennen kaikkea kansainvälisten muoti- ja designbrändien keskittymänä, joten Suomi-muodin kruununjalokivi on alueella arvoistensa seurassa.

SoHon-myymälän myötä Marimekko lanseerasi uudenlaisen myymäläkonseptin. Studiomainen, modulaarinen liiketila elää vaihtuvien sesonkien mukana ja muuntautuu moneksi.

“Marimekon uusi liike New Yorkissa on jatkuvasti kehittyvä konsepti, joka on suunniteltu uudelleen koettavaksi kerta toisensa jälkeen: Marimekon mallistot eri teemoineen heräävät myymälässä henkiin vaihtuvien visuaalisten elämysten kautta. Uusi myymälämme pyrkii rakentamaan vuoropuhelua New Yorkin, sen asukkaiden ja luovan kulttuurin kanssa”, kertoo Marimekon luova johtaja Rebekka Bay tiedotteessa.

Tilaan on otettu vaikutteita Marimekon Herttoniemen kangaspainon industriaalisesta arkkitehtuurista. Perinteiset myymäläkalusteet on korvattu eri vuosikymmenten design-aarteilla, ja liiketilan uniikkia ilmettä on korostettu kiinnostavia materiaalivalinnoilla. Tila soveltuu myös erilaisten tapahtumien järjestämiseen. Tuotevalikoimaan kuuluu vaatteiden, laukkujen ja asusteiden lisäksi kodintuotteita.

Pohjois-Amerikka on yksi Marimekon päämarkkina-alueista ja New York globaalin muotimaailman tärkeimpiä kaupunkeja. Brändi uskoo uuden myymäläavauksen lisäävän tunnettuutta aina Eurooppaa ja Aasiaa myöten.

Marimekko New York, 97 Wooster Street.


Kuvat Marimekko

Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.