Vaatejätti H&M katsoo uutuusmallistollaan tulevaan. Futuristisessa mallistossa on hyödynnetty yrityksen vaatekeräysohjelman kautta saatuja tekstiilejä, ja siihen kuuluu myös virtuaalisia tuotteita.
Digitaalinen muoti on pian arkipäivää. Siitä antaa viitteitä ainakin H&M:n uusi Innovation Metaverse Design Story -mallisto. Fyysistä mallistoa täydentää viiden luomuksen digitaalinen kokoelma, jota on mahdollista sovittaa virtuaalisesti H&M-sovelluksessa.
Futuristinen uutuusmallisto on saanut inspiraationsa metaversumista, ja se sisältää vaatteita ja asusteita sekä naisille että miehille.
![](https://fafi.fi/wp-content/uploads/2016-innovation-lookbook-portrait-300ppi-1-900x1274.jpg)
![](https://fafi.fi/wp-content/uploads/2016-innovation-lookbook-portrait-300ppi-15-900x1274.jpg)
![](https://fafi.fi/wp-content/uploads/2016-innovation-lookbook-portrait-300ppi-12-scaled.jpg)
![](https://fafi.fi/wp-content/uploads/2016-innovation-lookbook-portrait-300ppi-16-scaled.jpg)
Uutta on myös se, että ensimmäistä kertaa yrityksen historiassa monet malliston tuotteista on valmistettu kierrätetystä polyesterikuidusta, joka on peräisin H&M:n oman vaatekeräysohjelman kautta saaduista tekstiileistä.
Suurin osa malliston asuista tulee myös vuokrattaviksi valikoituihin liikkeisiin. H&M avasi vuonna 2019 muotivuokrauspalvelun Tukholman lippulaivamyymälään. Siellä vuokrattavana on valikoima juhlavaatteita merkin Conscious Exclusive -mallistoista. Tällä hetkellä vuokrauspalvelu toimii Tukholman lisäksi Berliinissä ja Amsterdamissa.
H&M Innovation Metaverse Design Story -mallisto hm.comissa 8. joulukuuta.
Kuvat ja video H&M
Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi