Kaupan liiton vuosittainen muotikauppaseminaari pidetään Helsingissä 14.5. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Fashion Finlandin kanssa. Koko päivän seminaarissa paneudutaan tänä vuonna urheilun ja vapaa-ajan tuoteryhmiin.

Myös muotikaupassa ostovoima alkaa siirtyä Euroopasta ja USA:sta Kiinaan ja Aasiaan. Z-sukupolvi syrjäyttää milleniaalit muodin edelläkävijöinä, mutta samalla väestö ikääntyy. Urheilu ja hyvinvointi muokkaavat muodin trendejä, vastuullisuus ja ilmastonmuutos ovat kansainvälisiä teemoja, mutta kuluttajaa ohjaa hinta – vai ohjaako? Mikä on suomalaisen muotikaupan tulevaisuus globaaleilla markkinoilla?

Vielä ehdit ilmoittautua mukaan – toimi nopeasti!

Seminaarissa julkistetaan Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenojan tekemä tutkimus muotikaupasta ja urheilumuodin ostamisesta. Jyväskylän yliopiston professori Heikki Karjaluoto kertoo Z-sukupolvesta muodin kuluttajina ja tulevaisuuden kaupan asiakkaina. Innostavissa yrityscaseissa kuullaan, miten Suomestakin ponnistetaan maailmalle vahvan brändin ja toimivien digiratkaisuiden voimin. Onko avain menestykseen oman niche-markkinan löytäminen vai skaalautuvuus ja volyymi, omiin juuriin luottaminen vai rohkea uudistuminen?   


Viime vuonna suomalaisten eniten käyttämä vaatekauppa oli Prisma, entä nyt? Mitkä ovat vaatetuksen suurimmat verkkomyyjät? Miten urheilumuodin ostaminen eroaa muusta muodista? Miltä näyttää muotikaupan markkina 2023?

Fashion Finlandin (ent. Muotikaupan Liitto) jäsenet ja Kaupan liiton jäsenet pääsevät seminaariin edulliseen jäsenhintaan 220 € + alv. Hintaan sisältyy päivän ohjelman lisäksi lounas ja muut tarjoilut.

Oletko median edustaja?
Kysy mahdollisuudesta tulla seminaariin veloituksetta: viestintäpäällikkö Meri Karppanen, meri.karppanen(at)fafi.fi

Katso koko ohjelma täältä

Tutustu puhujiin täällä

Ilmoittaudu!

Artikkelikuva 123RF

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *