Juhlavuottaan viettävä Katri Niskanen muutti uuteen liiketilaan

Katri Niskanen uskoo kivijalan vetovoimaan. Tunnettu suunnittelija on laittanut Helsingin Bulevardilla sijainneen liiketilansa pakettiin ja muuttanut kulman taakse Fredrikinkadulle. Saman katon alta löytyvät nyt myymälän lisäksi PR lounge, KATRI NISKANEN Bridal, ateljee sekä toimisto.

– Uusi liiketila mahdollistaa sen, että saimme tuotua esimerkiksi Bridal -malliston samaan tilaan. Tämä oli toivottu yhdistyminen. KATRI NISKANEN Bridal tuli mittatilausten oheen pari vuotta sitten ja mallisto on lähtenyt hyvin vetämään.

Niskasen mukaan korona on vaikuttanut jonkin verran juhlavaatekauppaan, joskaan ei dramaattisesti. Bridal-malliston hän arvelee kiinnostavan kuluttajia, koska häistä halutaan omannäköisiä, ja Niskasen mallistossa riittää vaihtoehtoja monenlaisiin häätilaisuuksiin ja erilaisille pukeutujille.

Niskanen on suunnitellut uuden liiketilansa ilmeen yhdessä graafisen suunnittelijan Päivi Häikiön kanssa. Tilaa on remontoitu tammikuusta alkaen. Edellinen myymälä Bulevardilla sulki ovensa maaliskuun lopulla koronapandemian alkumetreillä.

Katri Niskanen viettää parhaillaan myös kymmenettä juhlavuottaan. Varsinaisia juhlia saadaan kuitenkin vielä hetki odottaa.

– Uuden liikkeen avajaisia ei harmillisesti voida nyt järjestää, mutta toivottavasti niitä ja kymmenvuotista taivalta päästään juhlimaan loppuvuodesta.

Tältä näyttää Facebook Shops – uusi myyntityökalu yrityksille


Facebook lanseerasi pienyrityksille sopivan myyntityökalun

Facebook kertoi eilen tiistaina lanseeraavansa Shops -nimisen myyntityökalun. Uudella toiminnolla Facebook antaa yrityksille mahdollisuuden esitellä ja myydä tuotteita alustallaan. Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerbergin mukaan palvelulla halutaan auttaa erityisesti koronan kurittamia pienyrittäjiä, joiden kauppa on kärsinyt pandemian takia.

Jo aiemmin Facebookin käyttäjät ovat voineet käydä kauppaa toistensa kanssa vuonna 2016 lanseeratun Marketplace -nimisen toiminnon avulla. Uusi Shops-toiminto on kuitenkin suunnattu ensisijaisesti yrityksille ja mahdollistaa kuluttajien tavoittamisen Facebookin lisäksi myös Instagramissa. Sisäänrakennettu kassaominaisuus sallii ostotapahtumat suoraan Facebookin sovelluksen kautta.

Facebook Shops on yrityksille ilmainen työkalu. Virallisesti eilen lanseerattu palvelu tulee maailmanlaajuisesti käyttöön lähikuukausien aikana.

Ranskalaissuunnittelija Jacquemus tunnetaan hulppeista ja runsasväkisistä muotinäytöksistään.


Muotiviikot luovat nahkansa – virtuaalisesti

Koronaepidemian ennustetaan muuttavan muotijärjestelmää pysyvästi. Viime viikolla Fashion Finland kertoi, kuinka useat nimekkäät muotisuunnittelijat vaativat merkittäviä muutoksia muiden muassa vaatteiden myyntisykleihin ja alennusmyynteihin.

Nyt Vogue Business kirjoittaa, ettei muotiviikkojen odoteta palaavan koronakriisiä edeltäneeseen malliin. Massiivisten näytösten arvellaan muuttuvan intiimimmiksi tapahtumiksi. Myös digitaalisten muotiviikkojen uskotaan yleistyvän. Jo nyt niitä on järjestetty ainakin Shanghaissa ja Moskovassa. Tärkeimpien muotiviikkokaupunkien odotetaan seuraavan perässä.

Muotinäytöksiä muiden muassa Diorille ja Saint Laurentille tuottava Alexandre de Betak kertoo Voguelle testaavansa parhaillaan livelähetyksiä ja kuvatekniikkaa yhä laadukkaampien digitaalisten näytösten järjestämiseksi. Virtuaalisista näytöksistä innostunevat myös muodin suurnimet. Jo nyt esimerkiksi Saint Laurent, Dries Van Noten ja Rodarte ovat kertoneet luopuvansa perinteisestä näytössyklistä.

Teksti Ida Rantala Kuvat Katri Niskanen, Facebook, Jacquemus

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.