Muodin juhlaa ja couture-aarteita MET-gaalassa

Juhlat ovat palanneet pandemiasta huolimatta. Suurenmoisista ja kekseliäistä juhla-asuista tunnettu MET-gaala järjestettiin New Yorkissa maanantaina. MET on pukuspektaakkeli vailla vertaa ja samalla varainhankintagaala Metropolitan Museum of Art -pukuinstituutin hyväksi. Sen myötä avautuu myös museon vuotuinen muotinäyttely.

Gaalassa nähtiin tuttuun tapaan toinen toistaan näyttävämpiä muotiluomuksia ja huippusuunnittelijoiden couture-aarteita.

Illan tyylikkäimpiin pukeutujiin kuuluivat esimerkiksi malli Kaia Gerber dramaattisessa ja riisutussa Oscar de La Rentan iltapuvussaan, näyttelijä Sienna Miller vanhaa Hollywood -glamouria henkivässä Guccissaan sekä näyttelijä Carey Mulligan näyttävän pinkissä, vinoon asetellulla viitalla somistetussa Valentinossaan.

Näyttelijä Timothée Chalamet oli pukeutunut kokovalkoiseen Haider Ackermanin suunnittelemaan kokonaisuuteen, johon kuului valkoinen smokkitakki sekä katu-uskottavat valkoiset verryttelyhousut ja Conversen tennarit.

Kim Kardashian ja Rihanna luottivat Balenciagaan: Kim kohautti muotitalon kokomustassa, kasvotkin peittävässä trikooasussa, ja myös Rihannan yllä nähtiin brändin musta ja kookas couture-luomus.

Näyttelijä Valentina Sampaio käänsi katseet viuhkamaisessa iltapuvussa, jonka hihat muistuttivat ylös nostettuina linnun siipiä.

Korumaiset ja läpinäkyvät asut olivat monen juhlavieraan mieleen: esimerkiksi näyttelijä Zoe Kravitz valitsi ylleen Saint Laurentin kimaltavan verkkoasun, ja malli Kendall Jenner timanttisen, korua muistuttavan Givenchyn iltapuvun.

Ikoninen Vogue-päätoimittaja Anna Wintour edusti kukikkaassa Oscar De La Rentan röyhelömekossa, ja malli Gigi Hadid nahkaisilla hansikkailla terästetyssä Pradan iltapuvussa.

Lisää pukuloistoa MET-gaalasta löydät esimerkiksi Vogue Scandinavian sivuilta.



Lovialle puolen miljoonan euron rahoitus – tukijoukoissa seitsemän vaikuttajaa ja tunnettuja yrittäjiä

Asustebrändi Lovia haluaa kasvaa – ja sitä varten yritys on nostanut puolen miljoonan euron rahoituksen.

Keväällä alkanut rahoituskierros päättyi heinäkuussa ja toi Lovialle varsin nimekkään tukijajoukon: sijoittajiksi lähtivät muun muassa mediapersoona Anni Hautala, kokki ja kirjailija Hanna Gullichsen, some-vaikuttaja Sara Vanninen, valokuvaaja Meeri Koutaniemi, Mimmit Sijoittaa -kaksikko Hanna Tikander ja Pia-Maria Nickström, sekä toimittaja Ina Mikkola.

Sijoittajikseen Lovia sai myös esimerkiksi älysormus Ouran perustajat Virpi Tuomivaaran, Petteri Lahtelan ja Kari Kivelän sekä pelialan konkari Sonja Ängeslevän.

Moni omistajaksi tullut vaikuttaja on tehnyt jo aiemmin yhteistyötä Lovian kanssa. Esimerkiksi Sara Vanninen on suunnitellut Lovialle laukun ja Meeri Koutaniemi tehnyt brändille mainoskuvauksia.

– Yhteistyötä vaikuttajien kanssa jatketaan ja tarkoituksena on nimenomaan se, että vaikuttajat ovat kiinnittyneitä brändiin ja yhteistyö on pitkäikäistä. Heillä on myös ammattitaito omasta alastaan ja he ymmärtävät, mitä mahdollisuuksia esimerkiksi vaikuttajatyön piirissä on, kertoo Lovian kaupallinen johtaja Ada Aadeli.

Yhteistyön hedelmiä julkaistaan heti: Lovia lanseeraa huomenna torstaina suuren Revolutionisers-kampanjan, johon jokainen seitsemästä vaikuttajasta on suunnitellut yhden laukun.

Tulevina vuosina – ja nyt saamansa rahoituksen turvin – Lovia aikoo keskittyä brändinsä vahvistamiseen, mallistonsa kehittämiseen sekä verkkokauppansa kasvattamiseen.

Loviassa on tehty vastikään uudistuksia myös sisäisesti. Yrityksen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Lovian perustaja Outi Korpilaakso, joka jatkaa myös merkin suunnittelijana ja luovana johtajana. Ada Aadeli toimii Lovian kaupallisena johtajana, ja yrityksen entinen toimitusjohtaja Anna Abrahamsson on siirtynyt hallituksen puheenjohtajan tehtäviin.



Unikko-kuosi värittää Marimekon ja Adidaksen toista yhteistyömallistoa

Ilouutisia urheilumuodin ja näyttävien kuosien ystäville. Marimekko ja Adidas julkaisevat toisen yhteistyömallistonsa syyskuun lopulla.

Uutuusmallistossa nähdään nyt ensimmäistä kertaa Maija Isolan suunnittelema ikoninen Unikko-kuvio. Marimekon ja Adidaksen edellinen yhteistyömallisto julkaistiin keväällä ja silloin kuoseiksi oli valittu Annika Rimalan Laine ja Maija Louekarin Räsymatto.

Uuteen yhteistyömallistoon kuuluu treeni-, tennis- ja uima-asuja sekä kenkiä ja asusteita. Mallistoon on käytetty osittain kierrätysmateriaalia, joka on valmistettu rannoilta ja rannikkoalueilta kerätystä muovijätteestä.

Mallisto tulee myyntiin 30. syyskuuta Adidaksen ja Marimekon verkkokauppoihin sekä valikoituihin myymälöihin eri puolilla maailmaa.


Kuvat Instagram @gucci @oscardelarenta @valentts @upscalehype @maisonvalentino @julianunganostudio, Lovia / Sara Lehtomaa, Marimekko

Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Viestintäpäällikkö Ida Rantala | ida.rantala@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi


Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *