Kaupallisessa yhteistyössä Messeforum Oy:n kanssa

Koko muotikaupalta peräänkuulutetaan nyt vetovoimaisuutta. Esimerkkiä näyttävät Ambienten suurmessut, joissa voi tutustua trendinäyttelyyn, uusiin lifestyle-konsepteihin sekä moderniin palvelukokemukseen.


Yhä kauemmas jäävät ajat, jolloin messuilla esiteltiin pelkkiä tuotteita. Ja yhä useammin saamme kuulla siitä, kuinka muotikaupalta janotaan uusia näkökulmia ja elämyksiä.

Tähän kehitykseen on havahduttu Saksan Frankfurtissa, jossa uusi messuvuosi pyörähtää pian käyntiin. Frankfurtissa järjestetään Ambienten muodin, asusteiden, lahjatavaroiden ja sisustustavaran ammattilaismessut 7. – 11. helmikuuta ja tänä vuonna tapahtumassa on noteerattu entistä paremmin kaikenlaisen kaupankäynnin vuoropuhelu: myymälöihin tuodaan kahviloita, muotiliikkeitä avataan hotelleihin ja sisustustuotteita myydään asustekaupoissa. Moninaiset, yhteen tuodut palvelut ja yllättävät konseptit uudistavat kaupankäyntiä ja kiehtovat kuluttajia – ja viime kädessä palvelevat tietenkin kauppaa tekeviä.

Yhtä köyttä vetämällä kaupan alan toimijat voivat siis hyötyä toisistaan ja löytää uusia näkökulmia liiketoimintaansa. Ja juuri tähän Ambienten messut kannustavat.


Vaikka kyseessä on sisäänostotapahtuma, Ambiente haluaa näyttäytyä myös keskusteluareenana. Viime vuonna uudistunut hallirakenne tuo erilaiset toimialat lähemmäksi toisiaan ja antaa kävijälle uusia ideoita. Helmikuussa messuilla esitellään muun muassa uusia kaupan alan lifestyle-konsepteja sekä yllättäviä lisämyynnin keinoja – esimerkiksi sisustustuotteet menevät nyt kuumille kiville muotimyymälöissä.

Messuilla nähdään ensimmäistä kertaa myös hotelli-, ravintola- ja catering-alojen lähtökohdista koottu HoReCa-halli. Hallissa pureudutaan muun muassa siihen, miten sisustus-, kattaus- ja tarjoilutuotteiden avulla asiakkaille luodaan kokonaisvaltainen palvelukokemus.


Messuilla nähdään tuttuun tyyliin myös trendinäyttely, jota tukee kulutustavara-alan trendit yhteenkokoava trendikirja. Ne toimivat näytteilleasettajien ja messuvierailijoiden työkaluina ja tulevan kauden tuotevalintojen tukena. Näyttelystä ja kirjasta vastaa saksalainen trenditoimisto bora.herke.palmisano. Esimakua vuoden 2020 kolmesta kulutustavaratrendistä pääset näkemään täältä.

Ambienten suurmessut ovat suomalaisille muotiyrityksille ainutlaatuinen mahdollisuus päästä kiinni kansainvälisiin markkinoihin. Yhtä lailla ne ovat erinomainen paikka sisäänostajille ja vierailijoille, jotka löytävät saman katon alta uusimmat muoti- ja kulutustavaratuotteet, ajankohtaiset puheenaiheet sekä viimeisimmät trendit.

Osta messulippu, ilmoittaudu näytteilleasettajaksi tai lue muuten vain lisää. Lisätietoja antaa myös Messe Frankfurt Exhibition GmbH:n virallinen Suomen edustaja sähköpostitse info@messeforum.fi.

Ambiente-messut järjestetään Frankfurtissa 7.2. – 11.2.2020. Kyseessä on maailman suurin kulutustavaroiden ammattitapahtuma. Vuosittain mukana on noin 4 500 muodin, asusteiden, sisustuksen, kattauksen ja lahjatavaroiden näytteilleasettajaa ympäri maailman.


Teksti Ida Rantala Kuvat Messe Frankfurt

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *