Kaupan liiton vuosittainen muotikauppaseminaari pidetään Helsingissä 14.5. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Fashion Finlandin kanssa. Koko päivän seminaarissa paneudutaan tänä vuonna urheilun ja vapaa-ajan tuoteryhmiin.
Myös muotikaupassa ostovoima alkaa siirtyä Euroopasta ja USA:sta Kiinaan ja Aasiaan. Z-sukupolvi syrjäyttää milleniaalit muodin edelläkävijöinä, mutta samalla väestö ikääntyy. Urheilu ja hyvinvointi muokkaavat muodin trendejä, vastuullisuus ja ilmastonmuutos ovat kansainvälisiä teemoja, mutta kuluttajaa ohjaa hinta – vai ohjaako? Mikä on suomalaisen muotikaupan tulevaisuus globaaleilla markkinoilla?
Vielä ehdit ilmoittautua mukaan – toimi nopeasti!
Seminaarissa julkistetaan Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenojan tekemä tutkimus muotikaupasta ja urheilumuodin ostamisesta. Jyväskylän yliopiston professori Heikki Karjaluoto kertoo Z-sukupolvesta muodin kuluttajina ja tulevaisuuden kaupan asiakkaina. Innostavissa yrityscaseissa kuullaan, miten Suomestakin ponnistetaan maailmalle vahvan brändin ja toimivien digiratkaisuiden voimin. Onko avain menestykseen oman niche-markkinan löytäminen vai skaalautuvuus ja volyymi, omiin juuriin luottaminen vai rohkea uudistuminen?
Fashion Finlandin (ent. Muotikaupan Liitto) jäsenet ja Kaupan liiton jäsenet pääsevät seminaariin edulliseen jäsenhintaan 220 € + alv. Hintaan sisältyy päivän ohjelman lisäksi lounas ja muut tarjoilut.
Oletko median edustaja?
Kysy mahdollisuudesta tulla seminaariin veloituksetta: viestintäpäällikkö Meri Karppanen, meri.karppanen(at)fafi.fi
Artikkelikuva 123RF