Juontaja Jenni Alexandrovasta laukkusuunnittelija

Radio- ja televisiojuontaja Jenni Alexandrova on suunnitellut laukkumalliston yhteistyössä suomalaisen Pihka Collectionin kanssa. PIHKA x Jenni -malliston ennakkomyynti päättyy huomenna torstaina, jolloin on myös yhteistyön virallinen lanseerauspäivä.

Mallistossa on neljä tuotetta. Suurempi Roihu -laukku on saatavilla mustana ja pienemmät Hupi -laukut mustan, konjakin ja sinisen sävyissä. Käytetty nahka on syntynyt eurooppalaisen liha- ja maitoteollisuuden sivutuotteena.

Idea yhteisestä mallistosta syntyi jo vuosi sitten.

– Olen aina ajatellut, että suutarin ei tarvitse pysyä lestissään. Raja-aitoja voi kaataa omien unelmien edessä. Arvostan suuresti sitä, että laukkusuunnittelun ammattilaiset lähtivät toteuttamaan unelmaa kanssani ennakkoluulottomasti, Alexandrova kertoo.

Suomalaiset laukkubrändit ovat toteuttaneet aktiivisesti yhteistyömallistoja ja -tuotteita tänä vuonna. Malli ja stailisti Maryam Razavi suunnitteli laukun Viona Blulle syyskuussa. Myös muotivaikuttaja Sara Vanninen ja juontaja Anni Hautala toteuttivat kumpikin omat laukkumallinsa vastikään Lovialle.


Marimekolta ja Uniqlolta uusi yhteistyömallisto

Marimekko ja japanilainen vaatebrändi Uniqlo yhdistävät voimansa toistamiseen. Tänään julkistettu uusi yhteistyömallisto on jatkoa keväällä 2018 lanseeratulle ja hyvin menestyneelle kollaboraatiolle. UNIQLO x Marimekko -nimeä kantava mallisto tulee myyntiin 28. marraskuuta Uniqlon markkina-alueilla Japania lukuunottamatta. 

– Yhteistyö tarjoaa meille ainutlaatuisen tilaisuuden kertoa suunnittelufilosofiastamme laajalle globaalille yleisölle ja kasvattaa siten Marimekko-brändin kansainvälistä tunnettuutta, kertoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko tiedotteessa.

Yhteistyömallisto on saanut inspiraationsa Suomen talvesta ja ulkoilmaelämästä. Useissa naistenvaatemalleissa näkyvät Marimekon tunnetuimmat kuviot. Mallistossa on käytetty muun muassa Maija Isolan suunnittelemaa Kivet-kuosia, Annika Rimalan Tasaraitaa ja Maija Louekarin Siirtolapuutarhaa vuodelta 2009.


Seinäjoen Ideapark avataan huomenna torstaina

Suomi saa jälleen uuden kauppakeskuksen, kun Seinäjoen Ideapark avaa ovensa huomenna torstaina. Pohjanmaan uusi kauppakeskittymä on saanut vuokrattua ennakkoon kaikki liiketilansa, joita on yhteensä yli sata.

Ideapark on houkutellut Seinäjoelle myös uusia muotibrändejä. Ideaparkissa myymälän avaavat muun muassa New Yorker, Carlings, Your Face ja Luhta. Kahdeksan vuotta Suomessa toiminut norjalaisbrändi Cubus avaa kauppakeskukseen Suomen ensimmäisen miesten vaatemuotia tarjoavan myymälän.

Seinäjoen Ideapark on panostanut asiakaskokemukseen ja kehittänyt vierailijoilleen myös oman applikaation. Sovellus kokoaa yhteen kauppakeskuksen tarjoukset, uutiset, pohjakartan ja liikkeiden yhteystiedot.


Teksti Ida Rantala Kuvat Janita Autio, Marimekko, Ideapark Seinäjoki 

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *