Pistä nopeasti pystyyn verkkokauppa
MyCashflow
Kassavirtaratkaisuja tarjoava MyCashflow tukee koronavirustilanteesta kärsiviä yrittäjiä kampanjalla, jossa verkkokaupan saa pystyyn nopeasti ja ilman kuukausimaksua kuuden kuukauden ajaksi. Kauppias voi valita maksutta verkkokaupalleen väriteeman kolmesta vaihtoehdosta. Myös asennus on ilmainen.
MyCashflow lupaa antaa käytännön apua kaupan perustamisessa ja käyttöönotossa verkkoasiakaspalvelunsa kautta. Yritys järjestää kauppiaiden tueksi myös webinaaria muistuttavia starttikoulutuksia viikoittain. Teemoina ovat esimerkiksi verkkokaupan rakentaminen, tuotteiden lisääminen, maksu- ja toimitustavat sekä tilausten käsittely.
Kampanja on voimassa huhtikuun loppuun saakka. Lue lisää täältä.
Vilkas Group
Verkkokauppatoimittaja Vilkas lupaa avata yritykselle maksutta verkkokaupan jopa yhdessä päivässä. Vilkaksen tarjoama palvelu on kauppiaille ilmainen kuuden kuukauden ajan. Tarjottu paketti sisältää verkkokauppa-alustan sekä kauppiastuen ja webinaareja. Vilkkaan kumppaneina toimivat Pakettikauppa, Klarna, Avarda ja Checkout Finland tarjoavat kuljetus- ja maksupalvelut yrittäjille.
Hanketta varten on perustettu sivusto pelastetaankauppa.fi. Sosiaalisessa mediassa kauppiaita tuetaan tunnistemerkinnällä #pelastetaankauppa.
K3 Business Technologies
Ohjelmistoratkaisuja muotiyrityksille tarjoava K3 on tuonut kauppiaiden käyttöön Headless Commerce -alustan, joka on laaja ohjelmistopohja kaikelle vähittäiskaupalle. Yhdelle alustalle kauppias voi pystyttää kaikki palvelut, joita tarvitsee – esimerkiksi nettikaupan, noutopalvelun, varastonhallinnan ja kassajärjestelmän.
Palvelun hinta on nyt alkaen 139 euroa kuukaudessa. Hinta riippuu siitä, kuinka monta kaupankäynnin ominaisuutta kauppias käyttöönsä ottaa.
Lue lisää ja kysy pakettihintaa tai ota yhteyttä sähköpostitse hugo.perttu@k3btg.com.
Woolman
Verkkokaupparatkaisuja tarjoava Woolman auttaa verkkokaupan avaamisessa ja palveluun perehdyttämisessä Shopify-alustalla. Sen jälkeen kauppiaalla on osaamista jatkokehittää kauppaa haluamaansa suuntaan.
Woolmanin Shopify Start -paketti maksaa 3900 euroa ja sisältää kolmen päivän aikana rakennettavan kokonaisuuden, jossa luodaan muun muassa kaupan ulkoasu ja toiminnallisuus. Samalla verkkokauppaan asennetaan maksutapa, kytketään lähetysasetukset sekä rakennetaan yksi tuoteryhmä myytäville tuotteille. Käyttökoulutuksessa opetetaan, kuinka tuotteita saa lisättyä itse lisää. Pakettiin sisältyy myös asiantuntija-apua asiakashankinnan aloittamiseksi sekä kauppiaan tukipalvelu kolmeksi kuukaudeksi.
Iona Studio
Myyntiin, markkinointiin ja asiakaskokemukseen erikoistunut Iona Studio tarjoaa Shopifyn alustalla toteutettavista verkkokauppaprojekteista nyt 20 prosentin alennuksen. Iona Studio on tehnyt verkkokaupat esimerkiksi Minna Parikalle ja BilleBeinolle. Toteutukset räätälöidään brändin toiveiden mukaan ilman valmiita teemoja.
Ota yhteyttä ja pyydä hinta yrityksellesi.
Vauhdita myyntiä verkkoapurien avulla
Emmy
Suomen suurin käytetyn muodin markkinapaikka Emmy on valjastanut verkkokauppansa myyntikanavaksi, jossa oman liikkeensä sulkemaan joutuneet ja asiakkaansa menettäneet vaatealan yrittäjät voivat myydä mallistojaan.
Emmy tarjoaa kauppiaille avaimet käteen -ratkaisua: tuotteet valokuvataan ja hinnoitellaankin tarvittaessa. Mallistot haetaan lähettipalvelulla Emmylle myyntiin joko kauppiaan liikkeestä tai kotoa tai toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta. Palvelusta veloitetaan käsittely- ja postituskulut.
TRE market
Muodin ja designin konseptimyymälä TRE on luonut kanssayrittäjille verkkokauppa-alustan, TRE marketin, jossa he voivat perustaa oman nettikaupan, myydä tuotteitaan ja postittaa ne suoraan ostajille.
Sisumarket
Sähköinen, talkoovoimin perustettu myyntialusta Sisumarket syntyi, koska huoli suunnittelijoiden, taiteilijoiden, palveluntarjoajien ja freelancereiden toimeentulosta oli suuri. Kyseessä on palveluille suunnattu verkkokauppapaikka, johon jokainen voi perustaa oman kaupan ja myydä omia palveluitaan, kuten stylistipalveluita ja korjausompelua. Sisumarket on suunnattu heille, joilla ei ole verkkokauppaa eikä ehkä tietoa siitä, kuinka käydä kauppaa verkossa.
IVALO.COM
Muotia myyvä IVALO.COM kannustaa vastuullisia muotibrändejä hakemaan myyjiksi verkkokauppapaikkaansa. IVALO.COM ottaa myydyistä tuotteista 25 prosentin komission. Muita kuluja ei ole ja sopimuksen voi purkaa milloin tahansa. Brändi voi luoda helposti yhteyden IVALO.COMin ja oman verkkokauppansa välillä myyntiä kasvattaakseen. Jos verkkokauppaa ei ole, tuotetiedot saa toimitettua IVALO.COMiin excel-taulukolla. Tuotteiden toimituksen hoitaa brändi itse.
Tiedustele myyntimahdollisuutta sähköpostitse contact@ivalo.com.
Kehitä kauppaasi konsultin opastuksella
ELY-keskusten kehittämispalveluita voi käyttää koronakriisin synnyttämässä poikkeustilanteessa liiketoiminnan, strategian, jakeluverkoston, markkinoinnin ja talouden suunnitteluun hintaan 30 euroa per konsultointipäivä. Tavallisesti hinta on 300 euroa per päivä.
Palvelun kesto määräytyy yrityksen tarpeen mukaan, mutta tyypillinen kesto on kahdesta viiteen päivää. Palvelua voidaan käyttää useaan kertaan ja eri tarpeisiin. Kolmen vuoden aikana yritys voi kuitenkin saada enintään 15 konsultointipäivää. Palvelu toteutetaan etäyhteydellä.
Kasvata menekkiä tuotekuvien stailauksella
Reborn Productions tarjoaa uusista, ennen kesäkuuta tehdyistä stailaus- ja tuotantotöiden tilauksista 20 prosentin alennuksen. Reborn Productions toteuttaa ja ideoi brändikuvauksia kuvapankkikuvista mainos- ja kuvituskuviin ja tarjoaa kuvatuotantoapua stailauksesta oikean kuvauspaikan ja alan osaajien etsimiseen.
Teksti Ida Rantala Kuva Leena Aro