Suomessakin useasti palkittu FabPatch Oy on voittanut Scandinavian Outdoor Awardsin pääpalkinnon.
Oululaislähtöinen Fabpatch Vaatelastari juhli maanantaina illalla Münchenissa Outdoor ISPO -tapahtumassa. Eikä siinä vielä kaikki: lähes samanaikaisesti Vaatelaastari® FabPatch™ -paikkoja Australiassa edustava SISKO Ltd sai kunniamaininnan Naturally Good -palkintogaalassa Sydneyssä.
Scandinavian Outdoor Award on arvostettu pohjoismainen ulkoilu- ja retkeilytarvikkeisiin liittyvä palkinto, Fabpatch tiedottaa.
Kansainvälisessä tuomaristossa on mukana alan arvostetuimpia journalisteja, jälleenmyyjiä ja bloggaajia.
”Arvostetuista asiantuntijoista koostuvien palkintoraatien tarkastelemaksi pääseminen on jo arvokas asia sinällään. Kansainvälisiltä toimijoilta saamamme tunnustus osoittaa, että kestävään kuluttamiseen ja tekstiilien eliniän pidentämiseen keskittyvällä yrityksellä ja tuotteella on paikkansa myös maailmalla”, kommentoi FabPatch Oy:n toimitusjohtaja Taija Sailio tiedotteessa.
FabPatch Oy palkittiin Scandinavian Outdoor Awardsissa Overall winner -voittajana. Yritystä kiitettiin erityisesti sen tekemästä brändiyhteistyöstä ja vastuullisuuteen liittyvästä avoimuudesta.
Raati testasi FABPATCH™ Textile Repair Kit -korjauspaikkasarjaa, joka sisältää muun muassa merinovillaisia paikkoja. Retkeilijöille ja muille seikkailijoille suunniteltu tuote mahdollistaa vaatteiden ja varusteiden korjaamisen vaivattomasti, jopa suoraan maastossa, koska paikat kiinnitetään helposti hankaamalla.
Samaan aikaan toisaalla: Naturally Good Awards on Australian johtavan terveellisen elämäntavan tapahtuman Naturally Good Expon kilpailu. Valinnoissa painotetaan innovatiivisuutta, laatua ja kestävyyttä ja korostetaan brändejä, jotka ovat alallaan edelläkävijöitä ja uudistajia. Palkintoraati koostui vastuullisen yritystoiminnan johtajista.
én Hats avaa pop upin kesäksi
Suunnittelija Hanna Sarénin hattumerkki éN Hats lanseeraa kesäksi pop up-myymälä Liike-kaupan tiloihin Helsingin Fredrikinkadulle. Hanna Sarén on itse paikalla lanseeraustilaisuudessa lauantaina 8. kesäkuuta klo 11 alkaen.
Kyse on hyperpaikallisesta tuotannosta, silä éN Hatsin tuotteet valmistetaan käsin luonnonmateriaaleista éN Studiossa Korkeavuorenkadulla Helsingissä.
Marraskuussa 2018 lanseerattu éN Hats on kuluneiden vuosien aikana saanut hattujaan myyntiin kansainvälisille markkinoille moniin arvostetuihin liikkeisiin, kuten Arrogant Verneuil Pariisissa, American Rag Los Angelesissa, Lodenfrey Münchenissä, Kaufhaus Möllinger Tirolisssa ja Maison Sarayan Marrakechissa ovat valinneet lierihatut valikoimiinsa. Hattuseinä Liike-myymälässä on pystyssä koko kesän.
Lillipop haluaa uudistaa lastenvaatteiden secondhand-elämyksen
Uusi lasten secondhand- ja konseptiliike Lillipop on avannut Isossa Omenassa Espoossa. Lillipop puhuttelee uutta lapsiperhekohderyhmää, joka kaipaa käytetyn ostamiselta pelkän edullisuuden ja ekologisuuden sijaan elämyksellisyyttä.
Uusi konseptiliike tuo yhteen lasten second handin ja uniikit kansainväliset lastenmerkit elämyksellisellä tavalla, kertoo tiedote.
Naisyrittäjien perustama Lillipop haluaa haastaa perinteisen maanläheisen kiertotalouskuvaston leikkisällä ja kirkkaalla brändillä sekä visuaalisesti viimeistellyllä liikkeellä.
”Lasten pukeutumiseen liittyvä puhe on usein vakavaa metatyö-mielikuvineen. Me näemme asian myönteisemmin: on ilo nauttia lapsuuden ainutlaatuisista vuosista sekä kasvavien lasten erilaisista vaiheista ja tyyleistä. Itseilmaisu ilo, leikkisyys ja jokaisen lapsen uniikki persoona ovat brändimme sekä valikoimamme ytimessä, samoin kuin palvelun vaivattomuus vanhemmille. Toimimme keskeisessä kauppakeskuksessa, hoidamme täyspalveluna hinnoittelun ja esillepanon perheiden puolesta ja meillä on tarjolla kotinouto pääkaupunkiseudulla”, kertoo Lillipopin toinen perustja ja toimitusjohtaja Krista Pihlhjerta.
Lillipop tuo kansainväliset brändit suomalaisten perheiden ulottuville – sekä liikkeessä että verkkokaupassa. Ensimmäisenä valikoimaan kuuluu muun muassa Mimi & Lula, Rockahula Kids, Nailmatic Kids, Floss & Rock, Grimm’s sekä suosittu, eurooppalaisista huipputavarataloistakin tuttu ranskalainen Hello Hossy.
Käytettyjen lastenvaatteiden, kenkien, kirjojen ja lelujen osalta Lillipop on tarkoituksella myös kivijalassa. ”Kategorian tuotteita on tärkeää päästä katsomaan ja koskemaan”, kertoo tiedote.
Lillipop aikoo panostaa liikkeen visuaalisen viimeistelyyn.
”Tavoitteemme on puhutella sitä lapsiperhekohderyhmää, joka kaipaa käytetyn ostamiselta elämyksellisyyttä pelkän edullisuuden ja ekologisuuden sijaan. Annamme viimeistellyllä liikkeellä käytetyille lastenvaatteille erilaisen arvon. Mielenkiintoisen secondhand-ostamisesta tekee valikoiman yllätyksellisyys. Meille tulee myyntiin paitsi siistiä arki- ja ulkoiluvaatetta myös harvinaisia erikoismallistojen tuotteita ja uniikkeja helmiä, kuten Little Marc Jacobsia ja Stella McCartney Kidsiä”, kertoo Lillipopin toinen perustaja Anna Vanhatalo.
Yhdeksän lapsen kokemuksella kehitetty naisten konseptoima yritys Lillipop-konseptin on perustanut lapsuudenystävät Krista Pihlhjerta ja Anna Vanhatalo, joilla molemmilla kauppatieteiden maistereina on tausta liiketoiminnassa ja markkinoinnissa. Yritystä täydentää saman ikäluokan viestintätaustainen osakas Laura Tirkkonen.
”Me kaikki kolme osakasta olemme kolmen pienen lapsen äitejä. Tunnemme omakohtaisesti lapsiperheiden elämän ja tarpeet. On ollut kutkuttavaa avata ensimmäinen liike maan myynniltä toiseksi suurimpaan kauppakeskukseen ja nyt avasimme juuri verkkokaupan. Kehitämme Lillipopia intohimoisesti naisyrittäjien energialla ja näemme tulevaisuudessa paljon mahdollisuuksia”, toteaa Krista Pihlhjerta.
Teksti Fashion Finland
Kuvat Valmistajat
Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä Fashion Finlandin toimitukseen
Päätoimittaja Jani Niipola | jani.niipola@fafi.fi