Hansakorttelin uudistaminen on houkutellut uusia liikkeitä Turun ydinkeskustaan. Yksiä kesän puhutuimpia liikeavajaisia vietetään Marimekon uudistetussa konseptimyymälässä.

Hansakorttelin liiketilat täyttyvät muutostöiden edetessä. Hansakorttelissa on aloittanut tai aloittaa kesän ja alkusyksyn aikana yksitoista uutta toimijaa. Loppusyksystä käynnistyvään joulukauppaan avautuu kolme pop-up -liikettä.

Hansakortteli järjesti mittavaa uudistumishankettaan varten suunnittelukilpailun, jonka voitti turkulainen Schauman Arkkitehdit Oy yhdessä suunnittelutoimisto Amerikan kanssa. Hankkeessa on ollut mukana myös Gozo Oy Turusta, jonka tehtävänä on ollut kehittää uuden Hansan palvelumuotoilua. Vuonna 2017 alkanut Hansakorttelin vaiheittainen uudistaminen on osa Turun keskustan kehittämishanketta.

Miesten muotia tarjoavat VOLT ja Dressmann avaavat tänä syksynä uudet myymälänsä Hansakortteliin. Tuoreisiin tulijoihin lukeutuvat myös naisten laadukasta aluspukeutumista myyvä Change Lingerie sekä suomalainen, laukkuja ja kännykkäsuojia valmistava Golla. Yksiä kesän puhutuimpia liikeavajaisia vietetään Marimekon uudistetussa konseptimyymälässä.

– Olen erittäin iloinen siitä, että jo entisestään laaja muotiliikkeidemme valikoima saa täydennystä. Asiakkaidemme toiveiden mukaisesti liikkeiden joukossa on niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin brändejä ja ennen kaikkea Turun keskustassa uusia toimijoita, Hansakorttelin kauppakeskusjohtaja Timo Palviainen kertoo.

Uusi Hansa -muutostöiden myötä monet Hansakorttelin nykyiset yritykset saavat uusitut tilat. Muun muassa laukkuliike Belizia, Rusetti ja Vila muuttavat loppukesän aikana uusiin liiketiloihin. Muodin lisäksi korttelin palveluvalikoima on saanut täydennystä uusista ravintoloista ja lifestyle-palveluista.

Hansakorttelin myynti vuonna 2018 oli noin 220 miljoonaa euroa ja kävijämäärä noin 12 miljoonaa. Hansakorttelissa toimii yli 130 yritystä.

Teksti Ida Rantala Kuva Hansakortteli