Pariisin liike nähdään uutena aluevaltauksena ja kansainvälisenä kohtaamispisteenä eurooppalaisten jakelijoiden suuntaan.

Muotibrändi Andiatan perustajan ja toimitusjohtajan Tarja Rantasen pitkäaikainen unelma toteutui viime viikolla, kun Pariisin myymälän ovet avautuivat ensimmäistä kertaa. Liike sijaitsee upealla paikalla rue Bonapartella Pariisin 6. kaupunginosassa.

– Tämä on ollut pitkäaikainen haaveemme. Jos Pariisissa menestyy, menestyy varmasti muuallakin. Toistaiseksi edetään kuitenkin askel kerrallaan, sillä kyseessä on meille suuri investointi. Tässä vaiheessa etsimme sopivia jakelijoita ja agentteja, Rantanen kertoo.

Vuonna 1986 perustettu Andiata on suomalainen perheomisteinen muotibrändi, jonka tyylissä yhdistyvät skandinaavinen minimalismi ja pariisilainen naisellisuus. Rantasen tytär Matilda Morelius asuu Pariisissa. Morelius on opiskellut muotialaa ja vastaa nyt Pariisin myymälän managerointiin liittyvistä asioista.

– Aikomuksenamme on toki kasvattaa brändin tunnettuutta Ranskassa. Pariisin myymälätilaa on tarkoitus käyttää yhtä lailla showroomina eli kutsumme sinne myös sisäänostajia.

Pariisin liike nähdään kansainvälisenä kohtaamispisteenä eurooppalaisten jakelijoiden ja kumppaneiden suuntaan. Liikkeen myötä Andiataa halutaan siirtää kansainvälisimmille markkinoille.

– Uusimme verkkokaupan pari vuotta sitten. Sen myötä olemme löytäneet kasvavassa määrin asiakkaita myös ulkomailta. Kivijalkaliikkeiden vähenemisen koen surullisena jatkumona, sillä siinä menetetään palvelukokemusta. Verkkokauppa on tällä hetkellä nousujohteista ja tietysti on tärkeää pysyä kehityksen mukana.

Vuonna 2018 Andiatan liikevaihto oli runsaat kaksi miljoonaa euroa. Andiatan lippulaivamyymälä sijaitsee edelleen huippupaikalla Helsingin Pohjoisesplanadilla.

– Pariisissa on nyt alennusmyyntiaika. Uuden liikkeen virallisia avajaisia vietämme vasta syyskuussa.

Teksti Ida Rantala Kuvat Andiata

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.