Digitaalisen kaupankäynnin konsulttiyritys LECOMMERCE uskoo verkkokaupan kehitystyössä tiiviiseen yhteistyöhön asiakkaan kanssa.
Kaupallinen yhteistyö: LECOMMERCE
Verkkokauppaan pätee vanha viisaus: kaikki mikä kannattaa tehdä, kannattaa tehdä hyvin. Tai itse asiassa, kannattaa tehdä koko ajan paremmin.
Fashion Finlandin jäsenille suunnatuissa sparraustapahtumissa on kysytty, missä liiketoiminnan osa-alueissa suomalaiset muotialan yrittäjät kaipaavat eniten apua ja tukea. Lista on tuttu, ja sen kärjessä ovat markkinointi, vastuullisuus ja tietysti verkkokauppa.
Nyt Fashion Finland järjestää yhdessä LECOMMERCE-yrityksen kanssa mahdollisuuden verkkokaupan kehitystyöhön.
LECOMMERCEn lanseeraama uusi palvelumalli sopii erityisesti muotialan pk-yrityksille, joilla ei välttämättä ole mahdollisuutta palkata omaa verkkokauppatiimiä, mutta verkkokaupan kehittämisen tarve on akuutti tai jatkuva.
Fashion Finlandille aihe on siis tuttu, mutta niin ovat myös kehityksen pullonkaulat. Oli kyse uuden verkkokaupan konseptoinnista, kansainvälistymisestä tai vain siitä vanhan kehittämisestä, muotialan yrityksen edustajat usein kommentoivat, että kehityksen esteet ovat osaamisen puute ja ennakko-oletus korkeista kustannuksista.
”Perustimme LECOMMERCEn, koska haluamme tarjota paremman vaihtoehdon verkkokaupan kehittämiseen. Sisaryhtiömme Agency Leroy on toteuttanut brändiuudistuksia sekä rakentanut verkkokauppoja vuodesta 2011 lähtien, tunnemme muodin alan monesta pitkään jatkuneesta yhteistyöstä vuosien varrella”, kertoo LECOMMERCEn perustajiin kuuluva Arif Samaletdin.
Oli kyse verkkokauppa-alustan vaihtamisesta tai kehityksestä, toiminnan kulmakivinä ovat yhteistyö, selkeys ja ketteryys.
”Perusajatuksemme on toimia asiakkaidemme kasvukumppanina ja tehdä asioita uudella tavalla. Tarjoamme projekteja kiinteillä hinnoilla ja pysymme julkaisun jälkeen asiakkaidemme kumppanina Active Shopkeeping -mallin avulla”, lisää niin ikään perustajiin kuuluva Linus Vuorio.
LECOMMERCE keskittyy nimenomaan Shopify-alustalla toimiviin verkkokauppoihin. Vuoden 2022 aikana yhtiö on ollut mukana lanseeraamassa ja uudistamassa 15:tä verkkokauppaa, joiden yhteenlaskettu liikevaihto ylittää 30 miljoonaa euroa.
Arif Samaletdin ja Linus Vuorio kuvailevat heidän tarjoamaansa prosessia matalan kynnyksen uudistamiseksi.
”Meille tärkeää on hyvän pohjan rakentaminen. Verkkokaupalla pitää olla digitaalinen brändi, joka resonoi. Sen jälkeen alkaa varsinainen duuni, ja se ei ikinä lopu”, Samaletdin sanoo.
Jatkuvan kehittämisen Active Shopkeeping -mallissa konkreettisena tavoitteena on esimerkiksi kaupan volyymin ja keskiostoksen kasvattaminen. Koska prosessi alkaa auditoinnista, mallissa on kuitenkin mahdollista määritellä toimenpiteet ja tavoitteet yhdessä asiakkaan tarpeiden mukaan.
LECOMMERCEn Active Shopkeeping on palvelu, jossa yrittäjä käytännössä saa ulkoistetun verkkokauppatiimin. Menestyksen salaisuus on jatkuva ja pitkäjänteinen yhteistyö.
”Emme usko tuntihinnoitteluun tai lyhytkestoisiin yhteistöihin. Sen sijaan uskomme, että kasvu vaatii sitoutunutta kumppanuutta, jossa teemme asioita yhdessä ja pitkäjänteisesti”, Linus Vuorio sanoo.
Alun auditointiprosessin jälkeen LECOMMERCEn palvelu toimii siis kuukausihinnoittelulla, mutta työstä laskutetaan yhteistyön menestyksen mukaan.
”Olemme luoneet mallin, joka on asiakkaillemme käytännössä riskitön, sillä lanseerauksen jälkeinen yhteistyö rahoittaa itsensä, toteutuneeseen myyntiin perustuen. Näin ollen investoimme myös itse yhteistyöhön. Mitä isompi myynti, sitä vähemmän maksat jatkuvasta palvelusta suhteessa”, Samaletdin lisää.
LECOMMERCE tarjoaa nyt Fashion Finlandin jäsenyrityksille eCommerce Auditin 50 prosentin alennuksella (normaalihinta 3 000 euroa).
Tutustu tarjoukseen ja palveluun tästä.
Tarjous on voimassa Fashion Finlandin jäsenille 31.12.2023 asti.
Teksti Fashion Finland
Kuvat LECOMMERCE
Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä Fashion Finlandin toimitukseen
Päätoimittaja Jani Niipola | jani.niipola@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi