Rolf Ekrothin Cityvarastolle suunnittelema tuulitakki osoittaa, että oheistuotekin voi olla vastuullista huippumuotia.
Suomen kansallispuvuksi mielletty tuulipuku on vallannut kansainväliset catwalkit, ja juuri nyt kaduilla kahisee monenlaisia versioita käytännöllisestä klassikosta.
Yksi syksyn kiinnostavimmista näkemyksistä on peräisin Rolf Ekrothin suunnittelupöydältä.
Maailmalla noteerattu ja hiljattain Voguessa näkyvyyttä saanut Ekroth on suunnitellut Cityvaraston mainoskampanjaa varten tuulitakin, joka heijastelee yhteistyön osapuolten jakamaa arvomaailmaa: Ekrothin mallistoista lähes 80 prosenttia valmistetaan kierrätetyistä materiaaleista tai ylijäämästä. Cityvarasto taas muuttaa vanhoja rakennuksia pienvarastohotelleiksi, minkä ansiosta rakentamisen kokonaispäästöt ovat noin neljänneksen pienemmät kuin vastaavilla uudisrakennuksilla.
”Rolfin sitoutuminen kestävään kehitykseen ja laatuun tekee hänestä ihanteellisen kumppanin meille”, kommentoi Cityvaraston toimitusjohtaja Ville Stenroos tiedotteessa.

”Cityvarastosta kertoo jotain se, että he eivät turvautuneet halpaan merchiin, vaan lähtökohtana oli suunnitella juuri heidän näköisensä tuote. Me valitsimme huippumateriaalit Italiasta ja ompelimme tuotteet lähituotantona Viron-tehtaallani”, sanoo Ekroth.
Tästä päästäänkin Cityvaraston ja Rolf Ekrothin yhteistyön tärkeimpiin oivalluksiin: korkealaatuinen suomalainen suunnitteluosaaminen taipuu moneen ja brändien oheistuotteet voivat olla myös kestävästi tuotettuja.
Erilaiset brändiyhteistyöt ovat olleet viime vuosina kovassa nosteessa, ja parhaassa tapauksessa ne tavoittavat kokonaan uusia kohderyhmiä. Aikaisemmin Ekroth on tehnyt yhteistyötä muun muassa Fortumin, Novitan ja EMMA-museon kanssa.
150 kappaleen tuulitakkierä lanseerataan Cityvaraston uuden mainoskampanjan yhteydessä. Takkeja tullaan jakamaan syksyn aikana Cityvaraston sosiaalisen median kanavissa.
Kuvat Cityvarasto
Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä: fafi@fafi.fi