Sikke Sumarista L’Oréalin kasvo
Ranskalainen kauneusjätti L’Oréal on kiinnittänyt ravintoloitsija, kirjailija ja tv-kasvo Sikke Sumarin kampanjakasvokseen. Sumari on L’Oréalin Age Perfect -ihonhoito- ja meikkilinjan suomalainen keulakuva. Mainoskuvissa nähdään myös kolme muuta pohjoismaalaista naista.
– Yhteydenotto tuli Ranskan L’Oréalilta. Kampanjaan haettiin mukaan aikuisia naisia, jotka elävät täyttä elämää ja parhaita vuosiaan, kertoo Sikke Sumari.
Kampanja kuvattiin Kööpenhaminassa, ja yhteistyö kestää Sumarin osalta vuoden.
– Tämä on minusta hieno kampanja, koska siinä ei väkisin yritetä nuorentaa ihmistä. Tuotteet ovat myös aika edullisia, eli ne ovat helposti kaikkien saatavilla.
L’Oréalin yhteistyön myötä Sikke Sumari palaa malliksi. Hän aloitti mallintyöt 18-vuotiaana Stockmannin tavaratalojen muotinäytöksissä.
– Siihen aikaan pidettiin paljon enemmän muotinäytöksiä kuin nykyisin. Niitä kutsuttiin mannekiininäytöksiksi, ja mukana saattoi olla tarkat koreografiat ja jopa pientä näyttelemistä. Ja kaikkien mallien piti hymyillä! Toista se on Pariisin muotiviikoilla nykyisin, kun mallien on oltava täysin vakavina.
Hymyily oli jälleen sallittua L’Oréalin kampanjakuvissa.
L’Oréal Age Perfect -ihonhoito- ja meikkilinja on saatavilla hyvinvarusteilluista tavarataloista.
Balmuir lanseeraa takkimalliston
Takit valtaavat Helsingin keskustan Stockmannin näyteikkunan tällä viikolla. Sisustustuotteistaan tunnettu Balmuir tuo myyntiin ensimmäisen takkimallistonsa, jonka se esittelee kuluttajille ennakkoon Stockmannin näyteikkunassa Aleksanterinkadun ja Keskuskadun kulmassa.
Näyteikkunaan on rakennettu showroom, joka on auki kuluttajille torstaista sunnuntaihin. Showroomilla takkeja pääsee sovittamaan, mutta myyntiin ne tulevat vasta elokuun lopulla. Mallistoon kuuluu neljä villakangastakkia, joiden materiaaleina on käytetty pääosin villaa, kashmiria ja mohairia. Takit on valmistettu Kiinassa ja Liettuassa.
Balmuir panostaa muotitarjontaansa tänä vuonna. Takkimallisto on sisustukseen keskittyneeltä lifestyle-brändiltä suuri satsaus, ja syysmallistossa nähdään vaatteiden lisäksi myös uusia laukkumalleja ja asusteita.
– Nyt on mahdollisuus pukeutua Balmuiriin päästä varpaisiin, sanoo yrityksen PR-johtaja Henna Mäkelä.
BMuir -takkimallisto on saatavilla Balmuirin myymälöissä, verkkokaupassa, Helsingin keskustan Stockmannin tavaratalossa sekä valikoiduilla jälleenmyyjillä 27. elokuuta alkaen.
Valokuvataiteen museo avaa ovensa Kämp Galleriassa
Helsinki saa tällä viikolla uuden museon, kun näyttelytila K1 avautuu Kämp Gallerian alimpaan kerrokseen. K1 on osa Helsingin Kaapelitehtaalla toimivaa Suomen valokuvataiteen museota, ja myös osa Kämp Gallerian uudistumista. Kauppakeskus pyrkii tuomaan myymälöidensä rinnalle uusia ei-kaupallisia palveluita.
Ensimmäisenä uudessa museossa nähdään Hollywood-kuvaaja Douglas Kirklandin töitä. Hän on kuvannut muiden muassa Coco Chanelia ja Marilyn Monroeta. Lisäksi esillä on helsinkiläisen taiteilijan ja mediapersoonan Liisa Vääriskosken taidetta.
K1-näyttelytilan on suunnitellut helsinkiläinen arkkitehtitoimisto Futudesign. Tilan yhteyteen avautuu myös kasvisruokaan keskittyvä bistro nimeltä The Glass, jonka menusta vastaa tv-kokki ja ruokakirjailija Sara La Fountain.
Teksti Ida Rantala Kuvat L’Oréal, Balmuir, Douglas Kirkland / Valokuvataiteen museo