Balmuir Galleryssä muoti livahtaa maalauksiin

Balmuirin lippulaivamyymälässä Helsingin Pohjoisesplanadilla esitellään jälleen taidetta, kun Balmuir Galleryssä avautuu tänään taiteilija Gabriela Girsin maalaustaiteen näyttely. 

Teokset ovat suomalaiselle lifestyle-brändi Balmuirille varta vasten tehtyjä, ja niissä nähdään sekä sympaattisia eläinhahmoja että Balmuirin tuotteita.

Suomalaissyntyinen Girs on asunut viimeiset 25 vuotta Etelä-Espanjassa. Muodista kiinnostunut taiteilija on aiemmin suunnitellut myös printtejä muun muassa kodintekstiileihin ja vaatteisiin.

Näyttely on avoinna Balmuir Brand Store Helsingissä 30.4. saakka, minkä jälkeen se siirtyy Balmuir Brand Store Ouluun.

Marimekko ja IKEA lanseeraavat yhteistyömalliston – vuoden päästä

Marimekko ja IKEA kertoivat lanseeraavansa yhteistyömalliston – ja sekös meitä suomalaisia ilahduttaa, että mallisto on pohjoismaisen saunakulttuurin innoittama. Tuotteita tosin saa tovin odottaa, sillä rajoitetun ajan saatavilla oleva mallisto tulee myyntiin vasta vuoden kuluttua.

”Valitsimme yhdessä saunakulttuurin suunnittelun lähtökohdaksi Marimekon suomalaisten juurien vuoksi ja siksi, että tämä kulttuuri heijastaa monia pohjoismaisen elämäntavan parhaita puolia, kuten osallistavuutta ja rakkautta luontoon. Haluamme tällä leikkisällä kokoelmalla sytyttää rakkauden saunakulttuuriin ja tuoda saunan ilon ihmisille ympäri maailmaa”, kertoo Marimekon luova johtaja Rebekka Bay tiedotteessa.

Mallistossa tullaan näkemään uusi kuosikokonaisuus, jonka Marimekko on suunnitellut yksinomaan yhteistyötävarten.

Marimekon ja IKEAn yhteistyömallisto tulee myyntiin useimpiin IKEA-myymälöihin maailmanlaajuisesti maaliskuussa 2023. Tuotteet paljastetaan myöhemmin.

Farfetchiltä miljoonasijoitus amerikkalaisten luksustavaratalojen digikehitykseen

Verkkokauppa-alusta Farfetch ilmoitti tällä viikolla yhdistävänsä voimansa Amerikan suurimman luksusmuodin jälleenmyyjä Neiman Marcus Groupin (NMG) kanssa. NMG omistaa muun muassa Manhattanilla New Yorkissa sijaitsevan ikonisen tavaratalo Bergdorf Goodmanin ja tavarataloketju Neiman Marcusin.

Yhteistyön tarkoituksena on kehittää vähittäiskauppajätin digitaalista osaamista. Osana sopimusta Farfetch sijoittaa 200 miljoonaa dollaria NMG:n digikehitykseen ja Bergdorf Goodman ottaa Farfetchin teknologian käyttöön verkkosivuillaan ja mobiilisovelluksessaan. Myös amerikkalaistavaratalojen valikoimien on tarkoitus tulla myyntiin farfetch.comiin.

Kuvat Gabriela Girs, Lerone Pieters / Unsplash ja brändit

Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.