Uusi palkintogaala juhlistaa suomalaisen muoti- ja tekstiilialan lahjakkuuksia ja onnistumisia. FFA järjestetään Helsingissä 31. toukokuuta.

Fashion Finland ja Juni Communication järjestävät 31. toukokuuta Helsingissä ensimmäistä kertaa Finnish Fashion Awards -tapahtuman, jossa juhlistetaan suomalaisen muotialan tekijöitä, ilmiöitä, yrityksiä ja yrittäjiä.

Uusi tapahtuma on osa Fashion in Helsinki -muotiviikkoa, joka tuo Suomeen kansainvälistä mediaa ja ostajia Suomeen.

”Suomalainen muotiala ansaitsee tapahtuman, jossa onnistumisia juhlitaan ja lahjakkaita tekijöitä palkitaan hyvästä työstä”, toteaa Juni Communicationin viestintäjohtaja Martta Louekari.

Palkintoja yhdeksässä kategoriassa

Finnish Fashion Awardsissa palkitaan muotialan tekijöitä ja yrityksiä yhdeksässä eri kategoriassa. Kategoriakohtaiset shortlistaukset julkaistaan myöhemmin tällä viikolla.

New Talent on palkinto nousevalle suomalaiselle nuorelle designerille, jonka työssä ilmenee erityistä lahjakkuutta ja kansainvälistä potentiaalia. Palkinnon sponsori on Stockmann.

Branding palkitsee yrityksen, joka on tehnyt poikkeuksellisen upeaa brändityötä. Palkinnon sponsori on Novita.

Scaling antaa tunnustuksen suomalaiselle yritykselle, joka on onnistunut skaalaamaan liiketoimintaansa kansainvälisille markkinoille. Palkinnon sponsori on Zalando.

Beauty nostaa valokeilaan suomalaisen muodin alan näytösten ja kuvausten kauneusalan ammattilaiset eli meikin ja hiusten ammattilaiset. Palkinnon sponsori on L’Oreal.

Mukana on kaksi kaupan alan tunnustusta.

Retail nimeää kaupan, liikkeen tai myymälän, joka on menestynyt ja esimerkillinen muotialan toimija kivijalassa.

E-commerce antaa samankaltaisen kunnian toimijalle, joka muodin verkkokaupassa on onnistunut erityisellä tavalla.

Innovation x Collaboration juhlistaa innovaatiota ja kekseliäisyyttä erityisesti yhteistyön tai yhteistyömallistojen osalta. Palkinnon sponsori on Finimalism-hanke eli Archinfo, Fashion Finland ja Finnish Design Info.

Sustainability antaa kunniaa toimijalle, joka on onnistunut omalla toiminnallaan edistämään muotialan vastuullisuutta. Palkinnon sponsori on Tise.fi.

Most Engaging Social Media juhlistaa nimensä mukaisesti muotialan yrityksen luovuutta sosiaalisessa mediassa eli markkinointiurakointia, jossa yleisö ja asiakkaat ovat erityisellä kiintymyksellä ja innolla mukana. (Muista poiketen tässä kategoriassa voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.)

Tuomaristo on yhdistelmä suomalaista ja kansainvälistä näkemystä

Finnish Fashion Awardsin tuomaristoon on kutsuttu suomalaisen ja kansainvälisen muotialan huippuosaajia. Ensimmäisenä vuonna tuomaristoon kuuluvat:

Jani Niipola, päätoimittaja, Fashion Finland

Miia Koski, toimitusjohtaja, Juni Communication

Linda Turunen, tutkijatohtori, Aalto-yliopisto

Henri Kulvik, hallituksen puheenjohtaja ja sijoittaja, Sifter Capital

Claudia Cifu, stylisti ja konsultti

Maiju Niskanen, naisten muodin kategoriajohtaja, Stockmann

Allyson Shiffman, toimittaja, Vogue Scandinavia

Linda Permanto, markkinointi- ja designjohtaja, Novita

Fabio Baum, Pohjoismaiden- ja Benelux-maiden johtaja, Zalando

Kirsi Juva, toiminnanjohtaja, Finnish Design Info

Katarina Siltavuori, toiminnanjohtaja, Archinfo

Stephan Rabimov, toimittaja, Forbes.com

Simone Cotellessa, ostaja ja sisällöntuottaja, Residenza 725

Konrad Olsson, perustaja ja päätoimittaja, Scandinavian Mind

Laura Laakso, maajohtaja, Tise

Jenny Hyvärinen, viestintäpäällikkö, L’Oréal

Finnish Fashion Awardsin yhteistyökumppaneita ovat NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelli ja 1664 Blanc ja Sinebrychoff. Finnish Fashion Awardsin järjestävät Fashion Finland ja Juni Communication ja Finnish Fashion Awards on osa Fashion in Helsinki -muotiviikkoa.

Teksti Fashion Finland

Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä Fashion Finlandin toimitukseen
Päätoimittaja Jani Niipola | jani.niipola@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.