Nanso Group aloitti huhtikuussa julkisen osakeannin, pyrkimyksenään mahdollistaa kasvu ja kaksinkertaistaa myynti vuoteen 2023 mennessä.

Nanso Group julkisti huhtikuussa tiedotteen, jonka mukaan yhtiö tähtää voimakkaaseen kasvuun ja järjestää julkisen osakeannin kasvun rahoittamiseksi. Yhtiön tavoitteena on kaksinkertaistaa liikevaihto ja listautua First North -markkinapaikalle vuoteen 2023 mennessä. Nanso Group Oy on brändiyritys, joka omistaa Nanson ja Voguen.

Nanso Group kertoo uudistuneensa perusteellisesti viimeisen kolmen vuoden aikana ja toteuttaneensa laaja-alaisen muutoksen perinteisestä vaatevalmistajasta nykyaikaiseksi bränditaloksi. Nanso alleviivaa entistä kuluttajalähtöisempiä toimintamalleja, brändimielikuvan kehitystyötä ja kustannustehokkuutta. Yhtiö uskoo tekevänsä positiivisen tuloksen koko vuodelta 2019 käyttökatetasolla.

Nanso Group pohjaa myynnin kasvun kolmeen tekijään: monikanavaiseen vähittäiskauppaan Suomessa Nanso-brändin osalta, kansainväliseen tukkukauppaan Vogue-brändin osalta sekä molempien brändien lisensointi-liiketoimintaan.

voguen kampanjakuva

– Kansainvälisesti hyvin tunnettu Vogue-brändi luo meille hyvän kasvualustan. Nanso -brändin osalta panostamme verkkokaupan ohella myös myymälöihin. Uskomme myymälöiden voimaan osana modernia, monikanavaista palvelukonseptia, joka yhdistää verkkokaupan ja myymälät.
Vahvempi vähittäiskauppa on myös loistava keino kehittää brändimielikuvaa entisestään, kertoi Nanso Groupin toimitusjohtaja Antti Rönkkö osakeantia koskevassa tiedotteessa huhtikuussa.

Julkista osakeantia toteutetaan parhaillaan Invesdorin kanssa. Nanson asettama tavoite on tällä hetkellä 700 000 euroa. Kerrytetty potti on vajaa 550 000 euroa. Omistusosuutta on jaossa 7,37 – 22,12 prosenttia. Sijoitusaikaa on jäljellä 31.5.2019 asti.

nanson kampanjakuva


Kolme syytä sijoittaa Nanso Groupiin

Mahdollisuus hyvään taloudelliseen sijoitukseen – Nanso Group uskoo hyviin kasvumahdollisuuksiin sekä Nanson että Voguen osalta konkreettisten tulosten ja kasvustrategiansa valossa. Kasvu-uran alkuvaiheessa osakekohtainen hinta on Nanso Groupin mukaan hyvin kohtuullinen verrattuna kasvupotentiaaliin. Erotuksena startup-yrityksiin, tunnetut brändit ja olemassa olevat asiakkaat alentavat sijoitukseen liittyviä riskejä.

Edistät vastuullista suomalaista muotia – Nanso Group pyrkii taistelemaan pikamuotia ja muodin kertakäyttökulttuuria vastaan. Yhtiö uskoo ja kannustaa pienempään vaatemäärään, pidempiin käyttökausiin sekä tuotteisiin, jotka on suunniteltu kestämään aikaa.

Pääset ikonisten brändien omistajaksi – Tutkimusten mukaan 87% suomalaisista naisista tunnistaa Nanson brändin [1]. Nanso on toiseksi tunnetuin naistenvaatebrändi Suomessa [2] ja Vogue kolmanneksi tunnetuin sukkahousu- ja sukka-brändi Suomessa [3]. Omistajana kuulet uutiset ja näet mallistot ennen muita ja pääset mukaan luomaan uutta suomalaisen muodin menestystarinaa.

Lue lisää ja sijoita täällä.

Nanso Group Oy on brändiyritys, joka omistaa Nanson ja Voguen. Yritys on perustettu vuonna 1921 Nokialla ja on yhä kokonaan suomalaisessa omistuksessa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 17,9 M EUR.

[1] Suomen Tekstiili ja Muoti Ry:n tekemän tutkimuksen mukaan 87% suomalaisista naisista tunnistaa Nanso-brändin ja 15% nimeää Nanso-brändin suosikki-brändikseen (TNS Kantar Oy, 12/2017, nettipaneeli, 1052 suomalaista naista, iältään 18-75 vuotta).

[2] Nanso Group Oy:n teettämän Nanso-bränditutkimuksen mukaan Nanso-brändi on toiseksi tunnetuin naistenvaatebrändi Suomessa (Dagmar, 9/2014, internet-haastattelut, 512 suomalaista naista, iältään 18-69 vuotta).

[3] Nanso Group Oy:n teettämän Vogue-bränditutkimuksen mukaan Vogue-brändi on kolmanneksi tunnetuin sukkahousu- ja sukka-brändi Suomessa (Dagmar, 9/2014, internet-haastattelut, 512 suomalaista naista, iältään 18-69 vuotta).

Teksti Ida Rantala Lähde Nanso, Invesdor Kuvat Nanso

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.