Puheenaiheet etenivät ansaitusta PR:stä sosiaalisen median trendeihin, kun Mellakan ammattilaiset kouluttivat Fashion Finlandin jäsenyrityksiä.
Syyskuun viimeisellä viikolla käynnistettiin Fashion Finlandin uusi markkinointiaamujen sarja. Mellakka Helsingin vieraana FaFin jäsenyritysten edustajat kuulivat oppeja ansaitusta PR:stä, sosiaalisen median trendeistä ja somen hyödyntämisestä. Täsmäaiheena oli TikTokin suosion kasvu ja kyseisen somepalvelun hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä.
Mellakka Helsingin ansioitunut konsulttikaarti operatiivisen johtajan Annina Pikkumäen johdolla kävi läpi erittäin informatiivisen, muotiyrittäjille suunnatun tietopaketin.
Kattaus oli vaikuttava. Aamussa kuultiin oivaltavaa asiaa toimittajasuhteiden rakentamisesta sekä vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen median kanavien trendeistä. Mellakan edustama strateginen ote viestintään kiinnosti selvästi kuulijoita.
Yksi Mellakan insight sai myös Fashion Finlandin edustajat nyökyttelemään: ”Toimittajan työtä määrittää koko ajan enemmän kiire.”
Erityisen hyvin yleisöön upposi seminaariaamun kattava paketti sosiaalisen median trendeistä.
TikTok-tietoisku kulki sujuvasti faktoista tsemppaukseen. Faktat ensin: TikTokilla on Suomessa jo 1,8 miljoonaa käyttää, ja pelkästään vuonna 2022 uusia käyttäjiä tuli 800 000.
Kannustuksen osalta Mellakan konsulttien viesti jokaiselle yrityksensä sometoimintojen laajentamisesta suunnittelevalle kuului: moni jännittää uuden aloittamista, mutta kokeileminen kannattaa ja onneksi tarjolla on apua workshopien ja muun konsultoinnin muodossa.
Fashion Finlandin markkinointiviestinnän aamuseminaarien sarja jäsenyrityksille jatkuu lokakuussa.
Teksti Jani Niipola
Kuvat Leena Aro ja Fashion Finland
Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä Fashion Finlandin toimitukseen
Päätoimittaja Jani Niipola | jani.niipola@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi