Tänä vuonna 15 vuotta täyttävä suomalainen lifestyle-brändi Balmuir yhdisti osaamisensa optikkoliike Instrumentariumin kanssa. Yhteistyön tuloksena syntyi täysin ekologinen kehys- ja aurinkolasimallisto. Juhlat jatkuvat kesällä, kun merkkivuottaan viettävä brändi avaa neljännen kivijalkamyymälänsä – lentokentälle.
Aluksi Balmuir puki kashmirhuiveillaan kaulamme, sitten petivaatteillaan sänkymme. Pikkuhiljaa valikoima on kasvanut vaatteisiin, asusteisiin sekä sisustus- ja lahjatuotteisiin.
Balmuirin nimestä tai tuotteista ei ole voinut päätellä yrityksen kotimaata, mutta suomalainen Balmuir kuitenkin on, ja tänä vuonna se täyttää 15 vuotta.
Juhlavuoden kunniaksi Balmuirin tarjonta laajenee jälleen: nyt on tehty pieni mallisto silmälasikehyksiä ja aurinkolaseja. Uudenlainen luonnonmateriaalipohjainen kehys- ja aurinkolasimallisto on toteutettu yhteistyössä optikkoliike Instrumentariumin kanssa, ja se lanseerataan ensi viikolla.
Ekologisen malliston tuotteet on valmistettu biologisesti hajoavasta bioasetaatista. Luonnonmateriaalipohjaisessa asetaatissa yhdistyvät selluloosa-asetaatti ja kasviperäinen pehmitinaine.
”Pyrimme aina minimoimaan keinotekoisten materiaalien käytön. Niin nytkin”, Balmuirilla myynnistä vastaava Ellanoora Niemitalo kertoo.
Kehysmallistossa on viisi silmälasi- ja aurinkolasimallia. Naisille suunniteltujen kehysmallien lisäksi mallistossa on kaksi unisex-mallia.
”Kehyksiä kannetaan kasvoilla koko päivä, joten suunnittelussa halusimme panostaa erityisesti hyvään istuvuuteen”, kertoo Instrumentariumin tuotepäällikkö Hanna Ojala.
”Käyttömukavuutta lisää myös ekologinen materiaalivalinta, sillä bioasetaatti tuntuu lämpimältä ihoa vasten.”
Kahden kotimaisen brändin yhteistyö tuntui alusta asti luontevalta.
”Kauniiden käyttötuotteiden valmistus on molempien brändien vahvuus”, Ojala sanoo.
Malliston kehykset ja aurinkolasit ovat Balmuirille tyypilliseen tapaan värimaailmaltaan maanläheisiä. Kookkaissa linsseissä näkyy trendikäs 70-luvun henki, ja aisojen muotoilu vaihtelee mallista riippuen sirosta leveään. 15-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi Balmuir lanseerasi alkuvuodesta uuden monogrammin, jota nähdään myös kehys- ja aurinkolasimalliston tuotteissa.
Malliston aurinkolasit tulevat myyntiin Balmuirin kivijalkaliikkeisiin ja verkkokauppaan. Koko kehys- ja aurinkolasimallisto on saatavilla Instrumentariumin optikkoliikkeistä ja verkkokaupasta.
”Instruissa aurinkolaseihin saa myös omat voimakkuudet”, Niemitalo vinkkaa.
Balmuirin tuotevalikoiman laajenemista seuraa alkukesästä uuden myymälän avaus – neljäs kivijalkamyymälä tulee Helsinki-Vantaan lentokentälle.
Turvatarkastuksen jälkeiselle lähtöporttialueelle avattava Balmuir Concept Store Helsinki Airport tulee palvelemaansekä kotimaahan että ulkomaille suuntaavia matkustajia. Kansainväliset asiakkaat ovat olleet tähän saakka brändille tärkeä asiakasryhmä. Lentokenttämyymälän kautta heidän tavoittamisensa on entistä vaivattomampaa, Balmuirilla uskotaan. Uuden konseptiliikkeen valikoima on suunniteltu nimenomaan matkustamiseen.
Loppuun vielä iloinen ja ajankohtainen uutinen Balmuirin huivien omistajille: helmikuun ajan huivinsa voi viedä ilmaiseksi huoltoon mihin tahansa merkin kivijalkamyymälöistä.
Muotialan yrittäjä, haluatko sinäkin viedä liiketoimintasi uusille urille? Fashion Finlandin Muotikaupan muodonmuutos -neuvontapalvelu tarjoaa maksutta asiantuntijoiden apua sekä ideointiin että käytännön toteutukseen.
Kuvat Balmuir
Fashion Finlandin toimitus
Päätoimittaja Sami Sykkö | sami.sykko@fafi.fi
Sisältöpäällikkö Johanna Rämö | johanna.ramo@fafi.fi
Sisällöntuottaja Rebekka Silvennoinen | rebekka.silvennoinen@fafi.fi