NOOM by Stockmann -merkin uusi vaatemallisto on suunniteltu yhteistyössä Vuoden nuori suunnittelija 2023 -kilpailun voittaja Henna Lampisen kanssa.

Mitä saadaan, kun yhdistetään asiakastutkimuksen tulokset, palveluun panostava tavaratalo ja pluskokoiseen muotiin erikoistunut vaatesuunnittelija? 

Vastaus: NOOM x Henna Lampinen -mallisto. 

Stockmannin oman NOOM-merkin ja vaatesuunnittelija Henna Lampisen tuore yhteistyömallisto vastaa tavaratalon tekemässä asiakastutkimuksessa esiin nousseisiin haasteisiin ja toiveisiin.

”Haluamme Stockmannilla tarjota jokaiselle asiakkaallemme laadukasta ja inspiroivaa muotia. Saamamme palaute ja tekemämme asiakastutkimus kuitenkin osoittivat, että meillä oli töitä tehtävänä pluskokoisen muodin alueella”, kertoo Stockmannin muodin omista merkeistä vastaava kategoriapäällikkö Erika Ahlberg tiedotteessa.

Tavaratalo selvitti noin vuosi sitten pluskokoja käyttävien asiakkaidensa toiveita kyselytutkimuksella. Tutkimuksen analyysi koostettiin niistä 280 vastauksesta, joissa vastaaja kertoi käyttävänsä vähintään vaatekokoa XXL.

Vastauksissa kritiikki kohdistui plusmuodin saatavuuteen sekä koko-, väri- ja tyylivaihtoehtojen rajallisuuteen. Lisää tuotteita kaivattiin erityisesti vapaa-aikaan ja juhlapukeutumiseen.

Stockmannin ja Lampisen yhteistyömallisto on tehty kokoon 48–54. Malliston tuotteet on suunniteltu niin, että niitä on helppo yhdistellä toisiinsa ja että ne ovat muunneltavissa myös juhlaviin tilaisuuksiin.

Aalto-yliopiston muodin maisteriohjelmasta valmistunut, Vuoden nuoreksi suunnittelijaksi 2023 valittu Henna Lampinen keskittyy suunnittelussaan erityisesti pluskokoiseen muotiin. Hän on ottanut näkyvästi kantaa nykyistä saavutettavamman muodin puolesta. Uusi mallisto on jatkumoa Lampisen ja Stockmannin yhteistyölle, joka käynnistyi viime kesänä julkaistulla Henna-mallistolla.                    

“Yhteistyö Stockmannin kanssa tuntuu merkitykselliseltä etenkin tässä ajassa, jossa monet kaupat joko supistavat pluskoon valikoimaansa tai siirtävät sen verkkoon”, Lampinen sanoo.

”Tämä mallisto on konkreettinen askel sen hyväksi, että yhä useampi pluskokoinen tuntisi olonsa nähdyksi ja tervetulleeksi Stockmannin asiakkaana. Toivon, että Stockmannin esimerkki inspiroisi myös muita kotimaisia alan toimijoita laajentamaan kokovalikoimaansa.”

Kuva Stockmann

Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä: fafi@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.