Hotel Lilla Roberts on tehnyt yhteistyötä suomalaisten muotisuunnittelijoiden kanssa lähes vuosikymmenen ajan.

Hotel Lilla Roberts on tehnyt yhteistyötä suomalaisten muotisuunnittelijoiden kanssa lähes vuosikymmenen ajan.

Hotel Lilla Roberts julistaa verkkosivuillaan rakastavansa muotia. Helsingin Kaartinkaupungissa sijaitseva boutique-hotelli onkin sopivasti vain kävelymatkan päässä monen suomalaissuunnittelijan kivijalkaliikkeestä.

Muodin ystäväksi profiloituminen on ollut tietoista.

”Vuonna 2016 hotellista tuli osa silloista Kämp Collection Hotels -ketjua, johon kuului useita hotelleja Helsingin ydinkeskustan alueella, muun muassa Kämp, St. George ja Haven. Koska hotellit jakoivat saman markkinan, niiden haluttiin erottuvan toisistaan”, selittää Kati Jousimies johtamansa hotellin suhdetta suomalaiseen muotiin.

Vuodesta 2017 asti hotelli on solminut alueen yrittäjien kanssa parin kuukauden mittaisia muotikumppanuuksia.

”Nostamme esiin kotimaisia muotibrändejä hotellin aulassa, sosiaalisessa mediassa, nettisivuillamme ja vuosittaisessa Lilla June -muotinäytöksessämme. Lisäksi kaikki hotellissa majoittuvat saavat muotikumppanin etukupongin. Hotellin työntekijöiden työasuihin on myös teetetty huiveja ja taskuliinoja suomalaissuunnittelijoiden kuosilla”, Jousimies luettelee.

Kumppanuudet ovat paitsi tapa tukea kotimaista suunnittelua myös keino viedä Suomi-muotia maailmalle: noin 70 prosenttia hotellin vieraista saapuu maan rajojen ulkopuolelta. 

Muotikumppanuus hotellin kanssa on brändeille maksutonta. 

”Emme halua rahastaa, vaan tarjota elämyksiä hotellin asiakkaille.”

Kumppanuuden myötä brändit saavat hyödyntää hotellin puitteita haluamallaan tavalla, ja sviitissä onkin järjestetty muun muassa mallistojen lanseerauksia.

Kesäkuun alussa Hotel Lilla Roberts järjesti tiloissaan kahdeksatta kertaa Lilla June -muotitapahtuman. Kutsuvierastilaisuuteen on ollut tapana pyytää yritysasiakkaita ja muotialan ihmisiä. Tapahtuman keskiössä on suomalaista muotia esittelevä näytös, jonka kuratoivat stylistit Vesa Silver ja Meri Milash. Muotinäytöksen lomassa on mahdollisuus ostaa brändien tuotteita.

Yhteistyössä kaikki voittavat, Jousimies tiivistää.

”Hotelli saa näkyvyyttä, mutta samalla teemme tunnetuksi hienoja suunnittelijoita ja heidän mallistojaan.”

Palaute muotikumppaneiksi ryhtyneiltä yrittäjiltä on ollut hyvää. Jousimies kertoo kuulleensa eräästäkin hotellivieraasta, joka oli ostanut suomalaisbrändiltä kerralla viisi mekkoa.

Kesälomakauden kynnyksellä Lilla Robertsissa lanseerattiin teemaan sopiva uutuus: Muotiloma Helsingissä -elämyspaketti. Mukana on 14 lähialueen muotikauppaa, jotka tarjoavat etuja majoittujille. Brändit saavat päättää edut itse. Parhaimmillaan alennukset ovat 30 prosenttia.

Kumppaneiksi elämyspakettiin haluttiin nimenomaan sellaisia yrittäjiä, joilla on kivijalkaliike.

”Tämä on meidän tapamme ohjata asiakkaita ostoksille kivijalkakauppoihin ja tukea sitä, että kaupunki pysyy eläväisenä”, Jousimies sanoo.

Muotiloma Helsingissä -kampanjassa ovat mukana éN Hats, FRENN, LUMI, MINNA MINNA, Katri Niskanen, Nomen Nescio, Terhi Pölkki, VIMMA, Gauhar Helsinki, House of Wilow / Céleste, Falla Finland, Viaminnet, Onar sekä Liikkeen brändit Dusty, Miia Halmesmaa, The FNRM ja vainio.seitsonen.


Teksti Johanna Rämö
Kuvat Hotel Lilla Roberts / Camilla Bloom

Uutisvinkki tai juttuidea? Ota yhteyttä: fafi@fafi.fi

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.