Muotikaupan Liiton ja sen edeltäjäjärjestöjen yli satavuotias matka sai uuden suunnan tänään 7. toukokuuta 2019, kun uusi verkkoalusta näki päivänvalon. Uusi organisaatio Fashion Finland, tuttavallisemmin FaFi, on suomalaisen muotialan yhteisö ja tietokanava, joka pyrkii kasvattamaan alan näkyvyyttä ja arvostusta, tukemaan liiketoimintaa sekä edistämään yhteistyötä ja muodin kulttuuria Suomessa.
Muodin alan ammattilaisten tavoitteellinen yhteistyö alkoi Suomessa vuonna 1917. Tänä päivänä ala on monimuotoisempi ja tarve yhdelle yhteisölle aina vain suurempi – yhteisölle, jonka kautta jokainen alan yritys saa tietoa, turvaa ja draivia tekemiseen. Fashion Finland on toimialan ääni sekä kaikkien muodin liiketoiminnasta kiinnostuneiden ja sen parissa työskentelevien foorumi, josta löytyvät niin uutiset, ilmiöt, inspiraatio kuin faktatkin.
Fashion Finland pyrkii tekemään muotialasta yhtenäisen, moniäänisen ja näkyvän. Kun nostamme alan arvostusta yhdessä, menestymme yhdessä. Yritysten täytyy pysyä trendien aallonharjalla, jossa haasteita voivat tuottaa vaikkapa digitalisoituminen, kestävä kehitys tai kansainvälistyminen. Alan yritykset ponnistavat eri lähtökohdista, mutta kaikille on paikkansa suomalaisella muotikentällä.
Muotikauppa tuo Suomeen työtä ja arvonlisää, elävöittää kaupunkeja, rakentaa kulttuuria ja tuo kuluttajia kauppakeskuksiin, tavarataloihin ja myymälöihin. Jokainen muotia myyvä ja markkinoiva yritys osallistuu pukeutumisen perustarpeen täyttämiseen. Fashion Finlandin visiona on vahva, ketterä ja edistyksellinen muotialan yhteisö, jolla on kasvavasti toimintamahdollisuuksia sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Fafi.fi -sivustolta löydät alan kiinnostavimmat uutiset, ilmiöt, ihmiset ja brändit.
Seuraa Fashion Finlandia myös Facebookissa @FashionFinland1917, Instagramissa @FashionFinland1917 ja LinkedInissa @FashionFinland.