I love me -messujen ammattilaisseminaarissa perjantaina 17. lokakuuta kuullaan puheenvuoroja muodin huippuyrityksiltä teemasta kasvu ja kansainvälisyys. Ennakkoon rekisteröityneet ammattilaiset pääsevät messuille maksutta.

Klo 10.30 | Avajaissanat – Fashion Finland ja I love me

Klo 10.45 | Kotimarkkinoilta maailmalle – näin valmistelet yrityksesi kasvuun

Suonenjokelainen korubrändi Luv North nousi kunnianhimoisella brändityöllä kasvuun ja seitsenkertaisti liikevaihtonsa neljässä vuodessa. Tänä vuonna liikevaihdon odote on 200 000 euroa. Miten kasvu toteutettiin? Entä miten toiminta viedään seuraavaksi kotimaasta kansainvälisille markkinoille?

Luv North on suomalainen pienyritys, joka valmistaa ajattomia koruja kierrätetystä hopeasta ja kullasta Suonenjoella ja Helsingissä. Modernia pohjoismaalaisuutta, minimalistista kauneutta ja eettistä käsityötä edustavan brändin sydämessä ovat kestävät arvot.

Puhuja Laura Paananen on Luv Northin perustaja, suunnittelija ja KTM. Häntä motivoi vastuullisen ja kansainvälisesti potentiaalisen suomalaisen brändin rakentaminen – kestävästi ja askel kerrallaan.

Klo 12.30 | Pieni paikka – suuri muutos: kuinka tekstiilien elinkaarta pidentämällä rakennetaan bisnestä 

 Yksinkertainen paikkausratkaisu oli ovi kansainväliseen menestykseen. FabPatch on suomalainen innovaatio, joka on käytössä puolustusvoimista perheisiin, Suomessa ja kansainvälisesti. Mikä on ollut menestyksen avain?

FabPatch tarjoaa helpon ja tyylikkään tavan paikata vaatteita ja varusteita ilman neulaa, lankaa tai silitysrautaa. Yrityksen missio on pidentää tekstiilien käyttöikää, vähentää tekstiilijätettä ja tuoda kestävät ratkaisut kaikkien ulottuville – käytännöllisyys, design ja vastuullisuus edellä. 

Karri Jalkanen on FabPatchin kansainvälisestä myynnistä ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja ja osakas. 

Klo 13.30 | Asiakasymmärrys – Nanson tie menestykseen

Miten uudistua asiakasymmärryksen avulla? Satavuotiaan Nanson uudistumisen pohjana toimivat vahva datapohjainen päätöksenteko, rohkeus ja kokeilukulttuuri. Niiden avulla rakennettu monikanavainen markkinointi ja saumaton omnichannel-asiakaskokemus poikivat Vuoden verkkokauppa 2025 -palkinnon.

Nanso on ikoninen suomalainen vaatetusalan yritys, joka perustettiin vuonna 1921 Pirkanmaalla. Suomalaisten luottomerkki tunnetaan laadukkuudesta ja klassisen ajattomasta suunnittelusta.

Puhuja Jenni Homer on muoti- ja vähittäiskaupan ammattilainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus alalta, pääasiassa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Isossa-Britanniassa. Nanso Groupin vähittäiskaupan johtajana hän vastaa 25 myymälän toiminnasta ja strategiasta sekä nopeasti kasvavasta ja kansainvälistyvästä verkkokaupasta.

Klo 15.30 | Digitaalinen asiakaskokemus kasvun kiihdyttäjänä – näin Stockmann rakentaa monikanavaisen kaupan tulevaisuutta 

Stockmannin verkkokauppa on noussut keskeiseksi kasvun kirittäjäksi koko yrityksen monikanavaisessa liiketoiminnassa. Miten digitaalinen asiakaskokemus ja datalähtöinen kaupankäynti yhdistyvät perinteikkään tavaratalon vahvuuksiin? Entä miten verkkokauppa toimii käänteentekijänä kohti tulevaisuuden asiakaslähtöistä ja inspiroivaa ostamista? 

Stockmann on vuonna 1862 perustettu hyvän elämän markkinapaikka. Sen tavaratalot tunnetaan korkealuokkaisesta muodin, kauneuden ja kodin brändivalikoimastaan. Stockmannilla on seitsemän tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Stockmann on osa Nasdaq Helsingissä listattua Lindex Group Oyj:tä. 

Cilla Eklundilla on yli 15 vuoden kokemus kansainvälisestä digitaalisen kaupankäynnin kasvattamisesta luksusbrändien parissa. Stockmannilla hän vastaa digitaalisten kanavien myynnistä, asiakaskokemuksesta ja teknisten kyvykkyyksien kehittämisestä sekä johtaa tiimejä Suomessa ja Baltiassa.

Klo 16.15 | Kotimaan markkinalta kansainväliseen menestykseen 

Miten kotimaiset brändit voivat vahvistaa asemaansa Suomessa ja löytää kasvua kansainvälisiltä markkinoilta? Paneelikeskustelussa pureudutaan muotikaupan nykytilaan ja alan kasvun mahdollisuuksiin sekä jaetaan konkreettisia vinkkejä kansainvälistymiseen. 

Keskustelemassa ovat kansanedustaja Noora Fagerström, Business Finlandin yksikön johtaja Sami Heikkiniemi, Fashion Finlandin hallituksen jäsen, muotiyrittäjä Anne Niemi ja Onar Studiosin perustaja Irene Kostas. Keskustelua vetää Erikoiskaupan liiton toimitusjohtaja Ulla Pöllänen.

Muodin ja kauneuden ammattilaisseminaari 17.10.2025 klo 10–18, Helsingin Messukeskus

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.