Kauppakeskus Tripla aukeaa tänään torstaina

Pasilan uusi ostoskeskus Mall of Tripla avaa ovensa tänään torstaina. Tripla on 250 liiketilallaan Pohjoismaiden suurin kauppakeskus. Liiketiloista 96 prosenttia on saatu vuokrattua ennakkoon.

Kauppakeskuksen toiseen ja kolmanteen kerrokseen avautuu useita kymmeniä muotiliikkeitä, joukossaan muun muassa Marimekko, Vimma ja Marja Kurki. Myös joensuulainen perheyritys Kekäle avaa ensimmäisen Helsingin myymälänsä Triplaan. Tuttujen brändien lisäksi Tripla on houkutellut Suomeen aivan uusia kansainvälisiä muotiyrittäjiä. Puolalainen perheyritys LPP Group avaa kauppakeskukseen kaikki viisi brändimyymäläänsä, joista Reserved (kuvassa) ja Mohito lienevät odotetuimmat tulokkaat.

Tripla on keskeinen osa uudistuvaa Keski-Pasilan aluetta ja enemmän kuin ostoskeskus. Neljä vuotta kestäneen rakennustyön tuloksena alueelle on noussut asuintaloja, toimistotiloja, hotelli, joukkoliikenneasema ja pysäköintialue.


Suomen Cosmopolitan ja Elle lakkautusuhan alla

Lehtikustantaja Fokus Media harkitsee nuorille naisille suunnattujen aikakauslehtiensä Cosmopolitanin ja Ellen lakkauttamista. Lehtiä on tarkoitus julkaista enää parin numeron verran. Lehtien toimituksia koskevat yt-neuvottelut alkoivat tällä viikolla ja työvoiman vähennystarve koskee yhdeksää henkilötyövuotta.

Fokus Median toimitusjohtaja Tapani Pitzenin mukaan yt-tilanteessa on kysymys lehtien kannattavuudesta. Yhteensä kahtatoista aikakauslehteä julkaiseva Fokus Media osti Cosmopolitanin Sanomalta ja Ellen Allerilta vain kaksi vuotta sitten. Fokus Mediassa on käynnissä myös aiemmin alkaneet yt-neuvottelut, joissa harkitaan 55 työntekijälle kahden viikon lomautuksia.

Media-alan ammattijulkaisu Markkinointi & Mainonnan syyskuussa julkaiseman mediakatsauksen mukaan Fokus Media Finland oli vuonna 2018 eniten liikevaihtoaan kasvattanut mediayhtiö. Sen liikevaihto kasvoi peräti 46 prosenttia ja ylsi 15,2 miljoonaan euroon. Yhtiön nettotulos oli kuitenkin 0,3 miljoonaa euroa tappiollinen.


Curves-valikoima tuo markkinoille uutta kotimaista muotia ja isompia kokoja

Vastuullisiin muoti- ja designtuotteisiin erikoistunut kauppapaikka Weecos on lanseerannut naisille Curves-muotivalikoiman, johon kuuluu lähes viisikymmentä eettisesti tuotettua vaatetta 13 kotimaiselta muotibrändiltä. Kuratoidulla valikoimalla Weecos haluaa ravistella ja monipuolistaa perinteisiin kauneusihanteisiin nojaavaa muotikuvastoa ja tuoda markkinoille laajemman valikoiman vastuullista muotia suuremmissa ko’oissa.

Kokoelman sanansaattajina ja lookbook-tähtinä nähdään Pehmee-kollektiivin Caroline Suinner ja Meriam Trabelsi sekä Oi mutsi mutsi -blogia kirjoittava Elsa Heiko.

Curves-valikoiman kokokirjo yltää kokoon 54. Tutkimusten mukaan suomalaisista naisista 29 prosenttia käyttää kokoa 46 tai suurempaa ja reilu prosentti väestöstä kokoa 54.



Teksti Petra Eskola Kuvat Reserved, Fokus Media, Weecos

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.